Tirant de mice: cinema Heretats

Posted on febrer 19, 2014
Filed Under cinema, educació, Premis Tirant

tirant_de_mice

Des de ja fa uns quants anys, a la nostra escola, el Ceip Heretats de l’Alcúdia, fem cinema amb els alumnes de 3r cicle de Primària; de fet, tenim ja un grapat de pel·lis fetes. Fou al curs 2011-2012, quan canviàrem en la forma de treballar i passàrem de fer unes pel·lis més o menys llargues, a realitzar curts. Amb els alumnes de 6é, i a partir del mes d’octubre, férem les següents activitats:

-    Curs de càmera fotográfica (octubre)
-    Visionat de curts (octubre)
-    Exposició per part dels alumnes dels seus treballs sobre fotografia: el color; el moviment; el retrat; la composició; moviment i llum; retrat i llum (durant els mesos d’octubre i novembre).
-    Teoria de Minuts Lumière; visionat de Minuts Lumière; visionat dels treballs realitzats pels alumnes (desembre).

heretats_01

A partir del mes de gener, els alumnes formaren 5 grups de treball, d’uns 8 membres cadascun,  que a partir d’aquell moment començaren a treballar independentment i repartits entre distintes aules i amb supervisió dels mestres:

- confecció dels guions dels curts (de gener a abril);
- Inici dels rodatges l’última setmana de març (guió acabat i preparat, inici del rodatge; prèviament curs de càmera…) (últim dia de rodatge: dimecres 13 de juny)
- Preparació i gravació de les Bandes Sonores a l’Aula de música (quan acabaven el rodatge).

Aquests són els seus treballs:
“Educació per a la ciutadania: una lliçó pràctica”, del Grup “Els Millors”: un grup d’amics i amigues, va a jugar a un parc i allí es troben amb un xiquet marroquí i el despatxen d’allí. Un accident originarà una resposta inesperada per tots de la que aprendran una gran lliçó humana.
“La porta”, del Grup “Boys and Girls”: Una casa abandonada, una porta oberta i la curiositat d’un grup d’amics, originarà una aventura de la que no surtiran molt contents.
“Les aparences enganyen”, del Grup “Cinema 6é”: Un dia un grup d’amics i amigues ixen de l’escola amb molta fam. Sense tenir diners, entren en un supermercat  “per comprar” el berenar.
“Marc?? Marc!!!!”, del Grup “Los Increibles”: Dos germans estan sols a casa i, de sobte, se’n va la llum; Marc desaparéix i els amics acudeixen a la seua casa per buscar-lo.
“Una nit a la caseta”,  del Grup “Sempre Junts”: Una colla d’amigues organitzen passar una nit a la caseta de la muntanya d’una d’elles. El que es suposava que anava a ser una nit tranquil·la, va canviant conforme avança la nit.

Grup Cinema Heretats
Ceip Heretats (L’alcúdia)