22a edició de l’eacn

Posted on febrer 17, 2014
Filed Under cinema, educació

Començem a escriure aquest apunt diumenge nit, poques hores després de finalitzada la 22a edició de l’eacn · escola d’activitats culturals a la naturalesa d’escolagavina. L’alt grau de satisfacció amb el que hem tancat un febrer més una nova edició d’hivern, ens impulsa a publicar mode work in progress, les primeres línies d’un resum que anirem farcint al llarg de la setmana.

L’edició d’hivern de l’eacn està adreçada només a alumnat de 3r i 4t d’eso, doncs aprofitem que el segon cicle de secundària d’escolagavina no fa classe dijous de vesprada. D’aquesta anera només ‘és perden’ un dia lectiu. El patró organitzatiu de cada edició és prou similar però serà el caràcter orgànic i de vegades un tant àcrata de la proposta, el que atorgarà a cada edició un segell diferent. Així que dijous al voltant de les 16.30 de la vesprada arribem a Chelva, capital de la Serrania. La primera de les assemblees organitzatives marca les pautes inicials i l’alumnat de seguida s’instal·la en la casa mora que ens acullirà quatre dies al barri àrab de la Benacazira.

Seguidament passem a la primera de les activitats, una xarrada introductòria tant per situar l’alumnat en el programa i les activitats com per connectar les primeres idees teòriques i formals sobre cinema i creació audiovisual. Dels Lumière al remix, passant per Stanley Kubrick o noves app visuals.

[...]