Fotografiar als 15 anys

Posted on gener 16, 2014
Filed Under fotografia

david_uzochukwu

En diverses ocasions hem remarcat el fet que al menys en la teoria, ja s’havia produït un canvi de paradigma en la relació amb els mitjans de consum/producció audiovisual que situava al nostre alumnat de secundària en un nou pla: passaven a ser prosumers. Però en cercles de professorat el debat era servit al contrastar en moltes més ocasions que pot ser aquest canvi de paradigma és més teòric que no pràctic, i a més, que encara en més ocasions es fa palés l’empobriment cultural i de recursos creatius en general d’aquest alumnat. Per això ens motiva molt publicar un apunt com aquest. D’una banda perquè portem a primer pla un referent clar per al nostre alumnat prosumer i d’altra, perquè la informació ve recopilada pel nostre #equip400colps d’alumnat d’eso de l’escolagavina. L’equip ja va en marxa (l’anterior apunt sigué el primer) convençuts que mentres altres es perden en debats nosaltres fem per mobilitzar la creativitat de l’alumnat.

Descobrim doncs el treball de David Uzochukwu, jove fotògraf de només quinze anys, resident a Luxemburg, com indica en el seu facebook. Sovint la gent agafa una càmera i fa fotos per tractar de inmortalitzar moments o simplement per expressar allò que sentim. A Uzochukwu a més li encanta crear i explicar històries. El que ens trobem si peguem una ullada a les seues fotos són autoretrats interessants i conceptuals, plens de passió i dramatisme realitzats per un jove prometedor que sembla tenir un llarg recorregut per davant. Us deixem amb el que explica de si mateix: “El meu nom és David. Tinc quinze anys. M’agrada matinar per veure la sortida del sol, viatjar, llegir, el te, el meló d’alger, sortir al carrer a comptar les estrelles i tenir pujades fent fotos interessants”. Què no vos donen ganes, després de veure les seues fotos, d’agafar una càmera? Endavant!