World Press Photo torna a València

Posted on gener 14, 2014
Filed Under exposicions, fotografia

world_press_photo

La millor fotografia d’actualitat ja està ací a València a partir del 18 de gener amb l’exposició de World Press Photo 13. World Press Photo va tornar en 2012 a la capital del Túria després d’una dècada d’absència i mitjançant un acord de col·laboració impulsat per la fundació i l’entitat cultural Doctor Nopo. Amb motiu de l’exhibició, s’ha realitzat un vídeo promocional.

La Fundació World Press Photo convoca des de fa més de mig segle el seu prestigiós concurs de fotoperiodisme, que s’ha convertit en cita ineludible per a professionals del periodisme gràfic i que ofereix any rere any una agenda en imatges dels fets més importants de cada exercici. En la present edició, han participat 5.666 fotògrafs de 124 països amb un total de 103.481 imatges. Els premis de les nou categories del concurs han recaigut en 57 autors de 33 nacionalitats diferents. Entre totes les instantànies, la guanyadora va ser una imatge de Paul Hansen realitzada a Gaza, on una multitud porta en braços dos xiquets morts després d’un bombardeig israelià.

Anar a la mostra seria una bona activitat escolar per a alumnes de secundaria, per a poder contemplar i apreciar tant la fotografia com el món en que vivim. L’exposició de fotoperiodisme més important del món estarà a la Fundació Chirivella Soriano de València fins el 16 de febrer. No vos la podeu perdre!

One Response to “World Press Photo torna a València”

1. Paco Raga on gener 23rd, 2014 11:11 am

Quan veus una fotografia com aquesta, és tal la seua capacitat narrativa que pots empatitzar amb els homes. L’esgarrifador moment; el cos inert dels infants (no cal ser pare de xiquets d’aquestes edats per sentir la punxada del dolor); la impotencia en la mirada que després será ràbia cega… La previsible onada d’odi que ja no s’aturarà mentre visquen els protagonistas de l’escena. Tot plegat sols n’hi una manera d’eixir de tanta violencia: no encetar-la mai. Clame pel dia que la mort de civils innocents siga considerada crim (atroç) contra la humanitat. Res, mai, podrá justificar l’assassinat d’un infant de 3 o 4 anys. Quina gran fotografía, al meu desgrat.