Seleccionats als Premis Tirant de Mice

Posted on desembre 19, 2013
Filed Under cinema, educació, festivals

mice_2

Estàvem per deixar algun dia més l’apunt anterior sobre les estratègies ‘educatives’ de Disney, que, ens consta, tantes lectures ha rebut. Esperem que vos animeu a col·laborar en el microfinançament per aconseguir l’edició del llibre. Però la notícia de hui ens bollia en la safata d’espera. Ja tenim la selecció d’obres que participaran a concurs en els propers Premis Tirant a l’audivisual escolar valencià, ara Tirant de Mice. Tot plegat junt a la resta d’actes esdevindran la gran cita de l’audiovisual fet a escoles i institus del nostre terriotori. Nosaltres ja articulem alguna proposta i mirarem de fer de 400 colps la plataforma perquè pugau conéixer de més a prop les produccions presentades i els processos creatius que es donen al darrere. Les pel.lícules es projectaran a la Sala Tívoli de Burjassot el dijous 20 de febrer (per a Educació Primària) i el divendres 21 de febrer (per a Educació Secundària i Batxiller) en horari de matí que serán comunicats als interessats en dia i hora, són les següents:

Primària

· Modern Times. Temps Moderns – Jordi el Mussol A.C.  (València) 2’ 38”
· Colors – Jordi el Mussol A.C. (València) 3’ 30”
· Un barri de cine, un col.le de pel.lícula – Ceip Santa Teresa (València)  25’ 50”
· Som artistes – Ceip Ciutat Artista Faller (València) 8’10”
· Mira’t el teu melic – Ceip El Molí (Torrent) 8’ 10”
· L’escola dels animals – Ceip Serrano Suñer (Castelló de la Plana) 21’
· The school’s mistery (hallow) – Ceip Puig Campana (Benidorm) 17’ 13”
· Naufrags – Ceip Àngel Esteban (Bernicarló) 13’ 30”
· Halloween – Ceip Les Foies (Gandia Grau-Platja) 1’ 58”
· Una nit a la caseta – Ceip Heretats (L’Alcúdia) 9’
· Educació per a la Ciutadania – Ceip Heretats (L’Alcúdia) 5’ 29”
· La porta – Ceip Heretats (L’Alcúdia) 7’ 53”
· Les aparences enganyen – Ceip Heretats (L’Alcúdia) 6’ 44”
· Marc? Marc!!! – Ceip Heretats (L’Alcúdia) 10’ 28”
· El joc de la guerra – Ceip Server Mora (Sella) 5’30”
· Ictus – Ceip Server Mora (Sella) 5’30”
· Celebra la vida – Ceip San Pedro Apóstol (Granja Rocamora) 5’ 10”
· Natzaret Z – Centro de menores El Arca (València- Natzaret) 6’ 34”

Secundària

· Somos únicos Colegio – María Inmaculada (Alfafar) 18′
· El escenario de la vida – Colegio María Inmaculada (Alfafar) 17′
· No et talles ni un pèl – Ies Arabista Ribera (Carcaixent) 17’
· Videoclip – Ies Arabista Ribera (Carcaixent) 6′ 53”
· Donant amb Diana – Ies Arabista Ribera (Carcaixent) 14’
· Com ser Xavi Castillo – Escola Gavina (Picanya) 17′
· Vint-i-tres d’abril – IES Doctor Faustí Barberà (Alaqüas) 6′
· Vidas en tarros de cristal – Sección Secundària Chelva del IES La Serrania (Xelva) 29′
· El fin de la inocencia – Fundació Escolàpies (Gandia) 10’ 14”
· La distancia que nos separa – Fundació Escolàpies (Gandia) 9’ 42”
· Las cosas que realmente importan – Fundació Escolàpies (Gandia) 3’ 51”
· Joc de mans – IES l’Estació (Ontinyent) 2’ 54 “
· Mi dulce desconocida – IES l’Estació (Ontinyent) 5’ 42 “
· Una trucada per a tu – IES l’Estació (Ontinyent) 1’ 59”
· Faustina y los muertos vivientes – CP Marcos Zaragoza (La Vila Joiosa) 15’

L’organització vol donar l’enhorabona als sel·leccionats per la tasca duta a terme i agraïr l’esforç als no sel·lecionats. Enguany la participació, finalment, ha estat una de les més nombroses dels Premis Tirant i s’havien d’ajustar al temps de projecció, és per això que algunes obres han hagut de quedar-se fora. Els no sel·leccionats rebran informació a part. El jurat serà triat per l’Ajuntament de Burjassot. Cinc alumnes d’Educació Primària i altres cinc alumnes d’Educació Secundària i Batxillerat de Burjassot i sense cap relació amb les pel.lícules sel.leccionades i amb l’organització de la MiCe 2014, formaran part del jurat que sel·leccionarà una pel.lícula per categoria.

El premi del públic es farà per votació directa a la sala de projecció. A més dels premis oficials, s’han afegit a la celebració altres guardons:
- Premi Cuadernos de Pedagogía a la tasca docent.
- Premi Escola Valenciana a la millor producció audiovisual en valencià EP.
- Premi Escola Valenciana a la millor producció audiovisual en valencià ESO i Batx.
- Premi Jordi el Mussol. MiCe 2014
- Premi L’Aiffa
- Premi Especial Ajuntament de Burjassot E. Primària
- Premi Especial Ajuntament de Burjassot E. Secundària i Batxillerat.

Una pel.lícula podrá ser guardonada amb més d’un premi. L’entrega de premis es farà a la Sala Tívoli de Burjassot el diumenge 23 de febrer de 2014 de 18:00 a 20:00 hores. I no oblideu participar a tots els actes de la MiCe 2014 que tindran lloc en València del 20 al 23 de febrero de 2014.