Trobada audiovisual de joves: call for entries

Posted on desembre 16, 2013
Filed Under altres

camera_jove

Seran dues les grans cites de l’audiovisual escolar de 2014 a la ciutat de València. Al febrer ens espera la gran MICE que en tan sols dues edicions s’ha consolidat com el gran encontre formatiu (tallers, taules rodones, encontres de professorat…) i de mostra de treballs audivisuals escolars amb caràcter internacional. A més, albergarà els recuperats Premis Tirant per les produccions escolars valencianes. L’altre gran encontre a meitat d’any serà la Trobada Audiovisual de Joves en el marc de Cinema Jove. Afirmen des de l’organització, que es tracta de la trobada més antiga d’Europa dedicada a Media Literacy (Alfabetització Mediàtica). El Festival, inclús sent un rellevant punt de trobada professional, destina una especial atenció a l’àmbit de la formació dels joves. Amb iniciatives com Opera Prima, en 2012, destinada a la formació pràctica d’estudiants de cine sense experiència professional. O amb la Trobada audiovisual de Joves, jornades en què xiquets i joves de 8 a 22 anys aprenen els recursos del cinema, tant tècnics com narratius, a través d’experiències pràctiques. La Unió Europea porta uns anys insistint en la necessitat de formació en alfabetització mediàtica en els plans d’estudis dels països membres, fet sobre el qual es sosté el treball que des de faa 28 anys porta realitzan la Trobada audioviusal de joves, convençuts que una societat que es comunica i s’expressa a través de la imatge necessita que els seus ciutadans cresquen aprenent els seus recursos expressius i narratius per a poder ser més lliures.

Com cada anya, poden participar els grups de joves de fins a 24 anys d’edat, que residisquen a l’Estat espanyol i que pertanyen a centres educatius, d’EPA, associacions juvenils, tallers d’imatge, etc. A tal efecte s’estableixen tres categories:

CATEGORIA A: fins a 12 anys (alumnes de Infantil i de Primària)
CATEGORIA B: de 13 a 20 anys (alumnes de l’ESO i de Batxillerat)
CATEGORIA C: de 16 a 24 anys (alumnes de Cicles Formatius d’Imatge, d’altres centres de formació i d’ associacions juvenils)

Hi haurà PREMI I ACÈSSIT (lot de material audiovisual, trofeu i diploma acreditatiu) per a cadascuna de les tres categories El termini d’inscripció finalitzarà el 15 d’abril de 2014 i si necessiteu més informació:
www.cinemajove.com