La informació és bella

Posted on novembre 27, 2013
Filed Under publicacions

Aquest apunt va dedicat al nostre amic i company Paco Raga [unbloceducat]. Sigué ell qui fa un temps, coneixedor del nostre interés pel disseny, la imatge, la senzillesa i la claredat en les presentacions visuals, ens va donar a conéixer la publicació La informació és bella. Dimecres passat vàrem participar en un nou claustre pedagògic amb la participació dels diferents claustres de les cooperatives que conformem Akoe Educació. El claustre estava coordinat per l’equip de Neus Sanmartí i girava al voltant de l’avaluació formadora. L’encontre formatiu sigué molt engrescador i va servir per entendre molt clarament els principis i les maneres de l’avaluació formadora. En tot moment ens venia al cap com de clau resulta la capacitat per dissenyar des de la senzillesa precisament, el procés d’ensenyament-aprenentatge on l’avaluació n’és l’element regulador. I ves per on que, tot i que ens havíem adherit al subgrup d’humanitats en secundària (n’hi havia de ciències i tots dos també en primària) vàrem pensar que el tema de l’univers és recurrent al llarg de diferents cursos pels quals passa l’alumnat. L’abordatge d’aquest tema, infinit, varia també en funció de la capacitat canviant dels alumnes per preguntar-se sobre tan gran misteri o aspectes més tangibles com el dia i la nit.

Doncs bé, acabem de donar amb el vídeo que acompanya l’apunt, The Solar System, our home in space, el qual ha estat premiat amb l’or en la categoria motion infographic dels Kantar Information is Beautiful Awards. I seguidament hem connectat l’avalaució formadora amb la bellesa de la informació. Els premis es van crear el 2012 per David McCandless amb Aziz Kami (director creatiu de Kantar). David McCandless és escriptor i dissenyador amb seu a Londres. Ha escrit per a The Guardian i una de les seues passions és visualitzar la informació -fets, dades, idees, temes, temes, estadístiques, preguntes- amb el mínim de paraules. Tot plegat amb l’interés en com la informació dissenyada pot ajudar-nos a comprendre el món, revelar les connexions, patrons i per què no, històries ocultes a sota, o si no, per simplement veure-la bé. S’atorguen 26 premis a través de 6 categories i 8 premis especials amb participants de més de 20 països diferents i entre els treballs hi podeu trobar que demà matí bé podrien formar part del contingut a treballar en alguna classe. Paco, ací en tens un sobre l’ADN.