Tirant de MICE

Posted on novembre 14, 2013
Filed Under centres, cinema, festivals

mice_14

La tasca de Josep Arbiol i el col·lectiu Jordi el mussol en favor de l’audiovisual escolar només té adjectius per damunt d’inconmensurable. No només perquè Josep es troba en primera línia de la creació en la seua escola sinó perquè a més promou com pocs l’encontre entre els diferents agents que giren al voltant de la producció escolar: professorat, alumnat, entitats, institucions… Mostra de tot açò és que la MICE · Mostra Internacional de Cinema Educatiu, no va ser una eclosió puntual sinó que es consolida amb una segona edició que des de es va anunciar, promet. Dos detalls; de nou la mostra tindrà una caràcter internacional que permetrà visionar produccions escolars de diferents països i la participació d’implicats en taules rodones o xarrades. D’altra banda, junt a l’Agència d’Informació, Formació i Foment de l’Audiovisual (AIFFA), reprén al seu interior una nova dels Premis Tirant Escolars que passaran a ser els Tirant de Mice a les Produccions Escolars Valencianes 2013 d’acord amb les bases següents:

Podran participar produccions audiovisuals realitzades durant els darrers dos anys als centres educatius de formació primària, secundària, batxillerat o formació professional de la Comunitat Valenciana, sempre que no hagen estat presentades en edicions anteriors. Les produccions poden ser de qualsevol gènere: ficció, documental, videocreació, animació… i s’agruparan en dues categories generals: produccions realitzades per alumnes d’Educació Infantil, Educació Primària o Educació Especial; i produccions realitzades per alumnes d’Educació Secundària, Formació Professional i Batxillerat. Els/Les alumnes hauran d’haver participat en tots els processos de la producció, ben entès que, en tractar-se de produccions d’àmbit educatiu, la mediació i la direcció de professores i professors ha d’estar present inevitablement.

Un jurat format per xiquets/es i joves donarà un sol premi per cada categoria, tot i això totes les pel·lícules seleccionades seran reconegudes amb una menció especial, que s’atorgarà el dia de la projecció. A més hi haurà un premi del públic que es realitzarà a la sala per part dels assistents i per cada categoria. Els guardons seran lliurats el diumenge 23 de febrer en el transcurs de la cloenda de la 2a MICE (Mostra Internacional de Cinema Educatiu) i les produccions es projectaran en sessions matinals durant el desenvolupament de la 2na MICE i s’establirà un intercanvi d’experiències entre els/les alumnes que hagen participat en les diverses produccions.

Si no voleu deixar passar l’oportunitat de participar en aquest necessari encontre heu de tenir en compte finalment que els DVDs físics hauran d’enviar-se per correu postal abans de les 14 hores del 13 de desembre de 2013 a l’oficina del festival. Per completar la informació visiteu la web de la mostra.

One Response to “Tirant de MICE”

1. Josep mArbiol on novembre 14th, 2013 7:22 pm

Des de la MICE moltes gràcies per fer-vos ressó de les nostres activitats. Comencem un conte enrere ple de feina i il.lusions renovades. Espere que la 2a Edició de la MICE pose el treball audiovisual del professorat valencià i el seu alumnat allà on es mereix, entre els millors treballs del món malgrat les penúries econòmiques i socials per les que estem passant.
    Des de l’organització de la Mostra us convidem a participar activament en la seua preparació i gaudir d’un esdeveniment inmens de continguts i espirit i a low cost econòmic.

Una abraçada

Josep Arbiol