De nou, cinema en V.O a l’IES escolagavina

Posted on novembre 7, 2013
Filed Under centres, cinema, educació

en_la_casa

Recuperem en aquest curs 13-14, la marxa d’altres activitats coordinades per 400 colps que promouen l’audiovisual per l’alumnat de secundària. Així, aquest divendres torna el cicle de Cinema en Versió Original d’escolagavina. Ja hem explicat anteriorment que un dels pilars que fonamenten el cicle és defugir de plantejaments excesivament pedagogicistes on les obres han de ser contemplades necessàriament com a transmissores d’uns valors i unes reflexions en les quals cal educar l’alumnat. De nou Bergala per assenyalar-nos com a passadors de pel·lícules enteses com a obres d’art i cultura.

A l’estiu i mentres revisàvem filmografia pendent, vàrem piular que obriríem aquest cicle amb Dans la maison (François Ozon, 2012). Després hem trobat altres títols que molt possiblement conformaran la programació d’enguany però hem volgut mantenir aquell inicial impuls. Pot ser perquè pensem que en el visionat poden circular identificacions interessants de comentar. Pot ser perquè és una pel·lícula que tracta sobre la creació artística mateix. La pulsió escòpica, les relacions mestre/alumne, els models familiars o la de vegades invisible línia separatòria entre ficció i realitat es troben en la guardonada amb la Concha de Oro en el Festival de Cinema de Donostia 2012. Esperem mobilitzar l’alumnat tant pel que fa al debat com per al posterior pensar. Siga com siga, sempre que ens trobem en aquest punt rescatem a més la idea de que estaria molt bé entablar diàlegs creuats entre experiències de cinema similars a diferents centres. Que de ben segur hi ha i ens interessa saber com es porten a terme i com podria donar-se la possibilitat d’enriquir-nos conjuntament.