Una nit en el museu de titelles

Posted on setembre 30, 2013
Filed Under centres, cinema, educació

Obrim la setmana com, no ens cansarem de dir-ho, més ens agrada: amb la presentació d’un treball cinematogràfic fet a una escola. I és que el sentit de 400 colps passar per ser nexe, punt d’encontre entre aquells que realitzem projectes audiovisuals als centres educatius. Ens interessa saber dels processos creatius i facilitar la posada en comú entre les i els possibles interessats. Així que vos deixem amb l’apunt que ens fa arribar Dídac Botella, responsable d’aquest curtmetratge que s’estrenarà en breu i del qual, el tràiler ja promet.

Una nit en el museu de titelles

És tot un privilegi que 400 Colps encete la programació d’aquesta setmana amb el nostre projecte; de fet, és una mena de premi. Després de sis mesos d’intensíssim treball, el proper dia 4 d’octubre estrenarem Una nit al Museu de Titelles al cinema Odeón d’Albaida. Una pel·lícula… Una pel·lícula de veritat. Encara no m’ho crec; quan hi pense, em sembla senzillament increïble. La idea, el guió, l’adaptació cinematogràfica, l’storyboard, el rodatge, l’edició… Era un repte de dimensions desconegudes per a mi; directament inassolible. Per això, més enllà de l’èxit, em sorprèn la meua inconsciència, el meu atreviment a l’hora de pensar i d’embarcar-me en un projecte tan descomunal i tan aliè a les meues capacitats personals: tècnicament parlant, sóc un analfabet absolut en el món de l’audiovisual. I, doncs? Quina mena de sentiment o impuls em va fer creure que podia assolir un propòsit tan inabastable?

En primer lloc, em movia l’alumnat: volia oferir els i les alumnes de 6è l’experiència de formar part d’un rodatge; d’observar com es construeix una pel·lícula i ser-ne protagonistes; i, també, d’entendre el llenguatge audiovisual per gaudir de la seua màgia… i aprendre a detectar les seues trampes i mentides. En segon lloc, m’esperonava l’agraïment: volia acomiadar-me de l’escola Covalta d’una manera especial; deixant-hi un document que perdurara. Després de set anys irrepetibles he tornat cap a València i tenia ganes de fer una cosa especial per agrair als mestres, als alumnes, als pares i a les mares i també a tot el poble d’Albaida haver-me fet sentir com a casa durant tot aquest temps. Tanmateix, ni les bones intencions ni l’agraïment fan pel·lícules. Allò que realment ha fet possible aquest petit somni són uns amics que valen un imperi: Roger, Sven, Julia , Àlvar, Xavi, Altea… I ma mare; i els mestres de l’escola Covalta; i Bambalina Teatre; i la meua amiga i actriu Arantxa González; i Paloma, l’encarregada del Museu de Titelles; i tots els secundaris que han participat; i l’alumnat de 6è, autèntics protagonistes de la història; i els xiquets i les xiquetes de 3r, que també tenen una escena; i tots els pares i les mares que em donaren el seu suport… Si és treballa en equip i tens la sort de tenir una gent tan fantàstica al teu voltant, es poden fer coses increïbles; fins i tot, coses que pensaves fora del teu abast. Aquesta pel·lícula n’és una prova inqüestionable.

Didac Botella i Mestres

FITXA TÈCNICA

Títol: Una nit al Museu de Titelles
Durada: 32 minuts.
Durada Rodatge: 7 dies (rodada íntegrament a Albaida).
Postproducció: 3 mesos.
Idea i guió original: Didac Botella i Mestres
Càmera: Sven Schwinning i Julia Reoyo
Edició i muntatge: Sven Schwinning (www.caixafosca.com)
Veu en of: Xavier Mata i Oroval.
Operadora d’àudio: Altea Calabuig i Gomar.
Productor associat: Àlvar Peris i Blanes.
Productor Executiu: Didac Botella i Mestres.
Direcció: Roger Moll i Hueso.
Amb la col·laboració especial de Bambalina Teatre (Josep Policarpo, Jaume Policarpo, Àngel Fígols) i l’actriu Arantxa González.