Camins per ser bons i bones mestres

Posted on juny 11, 2013
Filed Under educació, formació

escola_mestres_juliol_akoe

Arribar a ser un bon mestre/a passa necessàriament per una bona formació. Des d’aquesta premisa es va posar en marxa l’Escola de mestres d’Akoe, la qual ja ha realitzat un parell d’encontres de qualitat per a la reflexió pedagògica. Ara s’acaba d’obrir el plaç d’inscripció per a la següent i atractiva proposta que estarà centrada especialment en la pràctica docent. Les I Jornades Akoe Escola de Mestres tindran lloc al llarg dels matins dels dies 8, 9 i 10 de juliol al Col·legi Juan Comenius de València.

Cada dia està organitzat al voltant d’un eix temàtic diferent. El dilluns 8 es treballarà la metodologia i, en concret l’avaluació formativa, per a la qual cosa es compatrà amb la presència de Neus Sanmartí. Després es compartiran algunes pràctiques relacionades amb aquesta temàtica. El dimarts 9 estarà dedicat a intercanviar i compartir experiències pedagògiques que seran exposades tant pels mestres com per l’alumnat. I el dimecres 10 estarà dedicat a intentar construir entre tots i totes un model de futur per a l’escola de mestres en el context educatiu actual.

Podeu veure que s’aprofitarà la primera franja horària de dilluns i dimarts per a recordar quin ha estat el passat de la formació del professorat als Moviment de Renovació Pedagògic amb Àngels Martínez Bonafé, i per compartir el present amb algunes organitzacions que avui en dia treballen en la formació dels mestres. El tercer dia es dedicarà al futur. Per a ajudar en aquesta reflexió, hi participaran Mª Àngeles Llorente i Xavier Melgarejo. Aquest últim és prou conegut pel seu coneixement del model finlandès, sistema educatiu d’èxit internacional. La seua intervenció al programa Singulars de TV3 pot ajudar-nos a descobrir-lo amb major profunditat, si cal. Per a reflexionar sobre la situació de l’educació en el nostre territori, ens acompanyarà Mª Àngels Llorente de la qual us recomanem una llarga, però aclaridora i detallada compareixença, que va realitzar a la comissió del parlament autonòmic on s’abordava la problemàtica del fracàs escolar.

Si esteu interessats/des en assistir, ja espot fer la inscripció. El termini finalitzarà el dimecres 3 de juliol o en el moment en què es completen les places. Els preus són els següents: 35 € (públic en general), 20 € desocupats i estudiants (no s’acumulen els descomptes). Hi ha descomptes especials per a matrícules col·lectives mitjançant alguna organització (escola, institut, federació, associació, institució, etc.). Si esteu interessats/des, podeu consultar prèviament amb un correu a informacio@akoe.org.

One Response to “Camins per ser bons i bones mestres”

1. Ja toquem estiu : 400 colps on juliol 2nd, 2013 1:45 pm

[...] però tenim a la vista dos esdeveniments dels quals voldrem donar compte: la setmana vinent les I Jornades Akoe Escola de Mestres i la següent una nova edició d’estiu de l’eacn · escola d’activitats culturals [...]