Darrere de les imatges II

Posted on maig 28, 2013 
Filed Under altres, video

spot_amagat

Respecte a l’apunt anterior, ens adverteix Xavier Breil (docent a l’Escola Sadako i col·laborador habitual d’AulaMèdia) que molt possiblement el vídeo es tracta d’un spot publicitari ‘amagat’ de Coca-Cola. És cert que el color corporatiu dels títols inicials és el mateix de la beguda i que cap el final del vídeo apareix una màquina de vènding de la marca. Nosaltres no hem trobat directament el suposat anunciant i el logo final de loveeverybody.com ens porta a una fundació solidària americana i un tant extranya. Tot i així, es una tècnica aquesta, assenyala Xavier, que es fa servir cada cop més aprofitant la viralitat de youtube i les xarxes. Un altre exemple el podeu veure ací.

De totes formes l’apunt se sosté ara enriquit amb les paraules tant de Xaiver com de Paco deixades via comentari. El poder i el control de les imatges evidentment és exercit pels governs sovint sotmesos a interessos d’altres poders superiors normalment grans corporacions econòmiques. En un pla més local, immediat i disortidament cutre, rescatem també la notícia llegida a twitter en la qual descobrim que l’Ajuntament de València esborra un text de Carles Salvador escrit en un graffiti de @monigote al barri de Benimaclet. Les imatges de l’abans i el després les teniu inserides a la columna lateral dreta, testimoni de tanta barbàrie cultural d’un poder local que no admet representacions, en paraula i imatge, de pensaments discordants. Ara, que tan amençats se senten per l’exercici ciutadà cada vegada més nombrós de pensar i viure diferent, s’alineen amb posicions més i més intransigents i actuen sense contemplacions. Així que ara tmbé és moment de seguir colpejant, de seguir construint les nostres imatges, les nostres narratives.

Comentaris

Leave a Reply