Sant Jordi

Posted on abril 23, 2013
Filed Under cinema, publicacions

screens

És Sant Jordi i també a 400 colps volem celebrar la data amb una recomanació. Amb la voluntat d’aportar reflexions i suggeriment per educar en comunicació audiovisual, l’Associació de Mestres Rosa Sensat acaba de publicar el llibre “La pantalla infinita, manual contra l’analfabetisme mediàtic” de Ramon Breu, que va obtenir el Premi Marta Mata de Pedagogia 2012.

“En un futur no gaire llunyà és molt possible que el món vegi de mitjana 24.000 milions d’hores de televisió al dia, una mitjana de quatre hores per cada persona al món. Segurament és excessiu. Per desgràcia hi ha altres activitats enriquidores a què dediquem molt menys temps; però veure la televisió posa els ciutadans i les ciutadanes en contacte amb idees noves i gent diversa. Tot això comporta noves oportunitats, una més gran comprensió del món i fa que puguem apreciar les complexitats de la vida”. A través de les pàgines d’aquest llibre, la Marta, una tutora de Secundària, ens deixa entrar a la seua classe perquè puguem observar com parla amb els seus alumnes dels mitjans, per lluitar contra l’analfabetisme mediàtic. I també trobem un seguit d’activitats preparades per portar-les a l’aula i començar a educar els infants i joves en comunicació i pantalles.

Ramon Breu és professor de Secundària, coordinador de Cinescola i formador de professors. Amb anterioritat ha publicat diferents llibres que ja hem comentat ací i que ofereixen eines per analitzar i interpretar el discurs dels mitjans de comunicació, per ensenyar el llenguatge audiovisual i posar les bases a la necessària alfabetització mediàtica en l’educació obligatòria.

One Response to “Sant Jordi”

1. Entrevista a Ramon Breu : 400 colps on juliol 3rd, 2013 1:29 pm

[...] deiem a l’apunt anterior, i ara és moment també de propostes de lectura. Per Sant Jordi ja vàrem recomanar La pantalla infinita del nostre company Ramon Breu com a lectura necessària per aquells [...]