Akoe · escola de mestres

Posted on abril 11, 2013
Filed Under educació

escola_de_mestres_01

El tercer trimestre bé que ha començat carregat de coses. I com sempre, la nostra estranya habilitat per liar-nos la manta al coll, acaba per ficar-nos al mig de propostes interessants però com és logic que requerixen el seu temps i dedicació. Una cosa darrere l’altra; slow education? Ara ens ocupa entre moltes altres coses un esdeveniment de calat. El proper dijous 24 d’abril, a les 18 h. a les instal·lacions del Centre Cultural i Esportiu La Petxina de València tindrà lloc la presentació del projecte Akoe · Escola de Mestres. L’objectiu daquest nou espai formatiu en favor de l’escola és definir un espai d’encontre per compartir, intercanviar i fer créixer iniciatives que milloren l’acció de mestres, llicenciats, educadors, desocupats o en actiu. Akoe · Escola de Mestres vol ser un punt de trobada ample, independent, compromés, que puga acollir gent amb la il·lusió de continuar aprenent. I la seua posada en marxa arrenca amb programa força interessant en el qual es presentarà el llibre “Ser mestres del segle, competents o inadaptats” una investigació feta per mestres, alumnes i pares d’escoles cooperatives (ups! la portada està dissenyada per l’admin de 400 colps) i la lectura a càrrec del mestre Ferran Zurriaga d’una Carta al mestre Celestín Freinet.

I nosaltres ja preparem un vídeo per ser projectat que recolllirà la veu dels autèntics protagonistes: l’alumnat. Hui mateix hem convertit la classe de 4t de primària d’escolagavina en un set de rodatge. Què hauria d’ensenyar una escola de mestres? Què és important per l’alumnat que aprenguen els mestres del segle XXI? Primer la reflexió individual, després la posada en comú en xicotets grups i organització d’aquestos com a grups de rodatge: cà,era, script, gravant, silenci, acció! Si vos interessa la pedagogia, l’educació, l’escola, el cooperativisme, la formació… esteu convidats i convidades.

One Response to “Akoe · escola de mestres”

1. A una escola de mestres : 400 colps on juliol 5th, 2013 10:38 am

[...] es va presentar a València l’Escola de Mestres d’Akoe. Amb tal motiu, nosaltres vàrem realitzar un vídeo que dóna veu als autèntics protagonistes dels processos pedagògics, els i les alumnes. [...]