L’art dels infants a l’escola

Posted on març 8, 2013
Filed Under educació

Com ens agrada quan anem més atrafegats rebre una aportació com aquesta. I més encara si de nou es conjuguen audiovisual i pràctica docent. Creu Planells, mestra de segon de primària d’escolagavina ha respost a la invitació d’escriure un apunt senzill sobre aquest vídeo. En ell (i un altre primer) es dóna compte del magnífic projecte de treball que és l’elaboració d’un calendari pels alumnes de segon, a partir del recorregut per l’art primitiu, l’art maia, l’arta africà, l’art xinés, o l’islam. Creu ens diu:

_ L’escola ha de facilitar que cada alumne siga capaç d’expressar-se. Ha de conduir, donar mitjans i eines perquè siga capaç de crear, de produir, de trobar les pròpies possibilitats d’expressió. Això, ajudarà a fer crèixer els alumnes perquè se senten capaços de fer, a partir del que veuen, del que observen, de les pròpies recreacions. Se senten artistes. Ens admirem amb els grans pintors, per com s’expressen amb formes, colors i temàtiques. Ens admirem de l’art que ha  caracteritzat les civilitzacions antigues.

L’ús del vídeo i la fotografia ens ajuda a captar detalls precisos en cada moment de treball, un gest, un imprevist, el conjunt de l’acció. Ens admirem de la capacitat de concentració, de l’autonomia, del que són capaços de fer quan els oferim bones pràctiques. L’art facilita la feina i possibilita l’encanteri._

One Response to “L’art dels infants a l’escola”

1. Francesc J. López on març 14th, 2013 1:51 am

Felicitats, sempre donant-nos bons exemples i mostrant-nos nous camins perquè l’educació progresse.
    Gràcies