Dona’m la teua mirada: presentació a València

Posted on febrer 27, 2013
Filed Under cinema, educació, formació, publicitat, video

Per què ensenyar a analitzar una novel·la i no una pel·lícula? Per què ensenyar a interpretar un text persuasiu i no un anunci? Davant l’evidència que hui dia les pantalles (de televisió, d’ordinador, de telèfon…) són la principal font d’informació i d’estímuls per als alumnes, des d’AulaMèdia es fan preguntes com aquestes i no troben altra resposta que la constatació que cal ensenyar als alumnes com funcionen els mitjans i què hi ha al darrere del que veiem en una pantalla. I que cal donar-los el dret a fer una lectura analítica del que hi veuen de la mateixa manera que es fa amb els textos escrits. Perquè els mitjans de comunicació són un reflex de l’actitud dels espectadors: uns espectadors ingenus i acrítics provoquen uns mitjans sensacionalistes i manipuladors; uns espectadors intel·ligents i crítics forcen els mitjans a ser intel·ligents i crítics. I perquè a AulaMèdia estan segurs que uns altres mitjans són possibles però només poden sorgir de l’exigència dels espectadors, no de la lògica empresarial i ideològica que s’imposa a la majoria actualment.

Així, Dóna’m la teva mirada. Fonaments del llenguatge audiovisual és un DVD didàctic, flexible i innovador que explica de manera senzilla i entretinguda els fonaments bàsics del llenguatge audiovisual, amb explicacions teòriques, demostracions pràctiques i exemples d’algunes de les grans obres de la història del cinema i també de la televisió actual.

I la seua presentació, sota el títol L’educomunicació com a resposta als reptes de la Societat del Coneixement: El projecte Dona’m la teua mirada (Fonaments del llenguatge audiovisual) tindrà lloc a València el proper dimecres 6 de març,  a les 17.30 h. en la Facultat de Filosofia i Ciències de l’Educació. Organitzada per ACICOM, Associació Ciutadania i Comunicació, AulaMèdia i la pròpia facultat, comptarà amb la intervenció d’Angel San Martín, Catedràtic de Didàctica i Organització Escolar, Jose Ignacio Pastor Pérez, pedagog i president d’ACICOM (Associació Ciutadania i Comunicació), Xavier Breil d’AulaMèdia i Director del Projecte Dona’m la Teua Mirada i Francesc Josep Deó, Coordinador d’Aula-Mèdia.

2 Responses to “Dona’m la teua mirada: presentació a València”

1. Xavier Breil on febrer 27th, 2013 7:43 pm

Jordi, gràcies per la difusió, confiem que el dvd serà útil a tots aquells que treballen el llenguatge cinematogràfic a l’aula.
    Per cert, una de les pel·lícules que hem fet servir d’exemple és, precisament, Els 400 cops ;)
    Aquí teniu el tràiler: http://donamlatevamirada.wordpress.com/el-trailer/

2. Dóna’m la teva mirada: fonaments i secrets del llenguatge audiovisual : 400 colps on juny 7th, 2013 12:58 am

[...] a l’educació en comunicació, no hem de perdre de vista un material que ja presentàrem ací, el DVD Dóna’m la teva [...]