Som escolavalenciana, som unentretants

Posted on febrer 22, 2013
Filed Under educació

Aquest dissabte es celebren dos esdeveniments cabdals per entendre què som: la X Nit d’escolavalenciana i la 5a jornada formativa #comparTIC d’unentretants. És cert que 400 colps té una vinculació directa amb un centre en concret com és escolagavina. Per això, tot i que des d’un principi hem pretés generar xarxa i sinèrgies amb altres centres, moltes de les iniciatives que presentem parteixen d’aquest ‘centre base’. Però seria perdre el sentit de la proposta si no pensàrem amb una perspectiva més amplia que no només ens situa al mig d’un grup d’escoles i professionals de l’educació afins sinó també dins de tot un moviment ciutadà, plural i amb identitat pròpia. Per això hui ens desmarquem puntualment de la nostra temàtica habitual amb un apunt que vol assenyalar diafanament que 400 colps és escolavalenciana, és unentretants.

Tots dos encontres coincidaran a la ciutat d’Alacant. De matí la xarxa cooperativa d’experiències TIC per a l’ensenyament en valencià · unentretants posarà en marxa la 5a jornada formativa #comparTIC. Un seguit de comunicacions i tallers per incidir en la idea de que la realitat sociolingüística de qualsevol territori hauria de de ser el punt fonamental a l’hora de plantejar actuacions o millores d’un sistema educatiu que, com la societat actual, és bo que tendisca cap als entorns plurilingües i pluriculturals. En el context actual, a més, Internet i les TIC tenen molt a dir pel que fa a l’ensenyament i l’aprenentatge de llengües, per tal i com han incorporat a la nostra realitat quotidiana aspectes com l’accés obert i els entorns immersius d’aprenentatge. Ens interessa, per això, mostrar l’ús que fan de les TIC alguns companys en l’ensenyament d’àrees lingüístiques, per a, tot partint-ne de l’ús, encetar una reflexió sobre quina és la situació lingüística més ajustada a la realitat, a partir de la qual proposar mesures d’ensenyament plurilingüe. Les propostes en aquest sentit no s’haurien de plantejar, per tant, des d’una hipotètica situació ideal, sinó des de la realitat lingüística de la societat que tenim i, sobretot, sobre la societat que volem aconseguir: plenament respectuosa amb els altres, més preparada per a la vida i, sobretot, més lliure.

La X Nit d’escolavalenciana tindrà lloc a l’Auditori de la Diputació d’Alacant a partir de les 19:00 hores. En el seu transcurs es celebrarà l’acte de lliurament dels Guardons d’Escola Valenciana i la presentació de les Trobades d’Escoles en Valencià 2013. A més es podrà gaudir d’un espectacle de poemes de Vicent Andrés Estellés musicats per Pau Alabajos, Miquel Gil i Bertomeu.

De nou, circunstàncies imprevistes de causa major ens impediran ser a Alacant presencialment però hi serem connectats via xarxa [@1entretants · @escolatv] amb els nostres companys i companyes.