L’amor i el desamor i les seues conseqüències socials

Posted on març 4, 2013
Filed Under cinema, educació

la_madre_que_los_pario

Obrim la setmana amb una nova proposta en la qual cinema i educació es troben al rerefons de la mateixa. El proper dia 14 de Març a les 18.30 h., es celebrarà a l’OCCC de València un cine-fòrum on es projectarà el documental La madre que los parió d’Inma Jiménez per després donar pas a un col·loqui sobre L’amor i el desamor i les seves conseqüències socials en el qual es pretén fer un repàs de la història sexual i afectiva des de la postguerra fins als nostres dies, veient com els seus efectes socials han anat evolucionant cap a noves formes de relació.

L’acte, gratuït i obert al públic, està especialment dirigit a estudiants o professionals que vulguen utilitzar l’àudiovisual com a eina de recerca social.
Després de la projecció del documental (28 min) s’obrirà un col·loqui amb els assistents que comptarà amb la presència de Mar Cortina, doctora en Educació, psicòloga i psicopedagoga; Daniel Carrasquer, sociòleg i professor de la Universitat de València; Ana Aguado Higón catedràtica d’Història Contemporània de la Universitat de València; Germán Gil Rodríguez, llicenciat en Geografia i Història i doctor en Ciències de l’Educació, professor en la Facultat de Filosofia i Ciències de l’Educació de la Universitat de València i la pròpia realitzadora del documental Inam Jiménez Neira de la qual vos hem parlat recentment doncs ens hem fet ressó de la seua nteressant oferta formativa adreçada a alumnat de secundària. Inma mateix, animant-nos a fer extensiva la invitació a l’alumnat interessat, ens assenyala que pensa pot ser una molt bona activitat perquè els i les alumnes s’iniciïn al cinema des d’un punt de vista també social i pedagògic.