Forimatge 2012

Posted on novembre 8, 2012
Filed Under centres, cinema, educació, festivals

Foroimatge és una gran iniciativa; un lloc d’encontre, no competitiu del professorat i l’alumnat que utilitza els mitjans àudiovisuals i les noves tecnologies en la seua pràctica educativa. La seua edició 2012està programada inicialment els dies 14 i 15 d’aquest mes tot i que ara ens sorgeix l’interrogant de què farà l’organització en relació a la vaga del 14N. Foroimatge és una iniciativa de l’Institut José Mª Parra d’Alzira. El departament d’ àudiovisuals del Centre, coordinat pel professor Bernardo Arocas Frígols, s’encarrega de l’organització de l’Encontre, que reuneix al llarg de tres dies l’alumnat principalment de centres de la Ribera però també obert a altres comarques, per què presenten les seues produccions àudiovisuals i vegen les produccions dels altres Centres.

El departament d’àudiovisuals de l‘IES José Mª Parra compta amb una llarga trajectòria en la producció àudiovisual. Desde 1995 en què es va crear l’optativa de Mitjans àudiovisuals, l’alumnat ha participat regularment en l’Encontre de grups escolars de Cinema Jove. L’Institut compta amb un laboratori d’àudiovisuals que dóna suport al professorat i alumnat del Centre pel que fa a la producció àudiovisual. A més, al propi centre s’han impartit cursos d’àudiovisuals i multimèdia organitzats pel CEFIRE d’Alzira i impartits pel professorat del propi Centre.

L’encontre és obert a rebre diferents tipus de treballs audiovisuals (curtmetratge de ficció, documental, videocreació, videoclip…) i té lloc en l’Auditori de la Casa de la Cultura d’Alzira. És interessant que els i les alumnes participants preparen una xicoteta presentació de l’obra i seria convenient que el professor o professora explicara la seua experiència en l’aula. Els centres participants podran especificar el dia en què prefereixen assistir a l’encontre.

Ens encantaria donar més suport i cobertura al treball de Bernardo doncs és realment lloable el seu interés i dedicació per generar un espai de diàleg, trobada, coneixement al voltant de l’audiovisual escolar. Encara estem per veure si arribem a temps de participar-hi; i vosaltres vos aneu a perdre Foroimatge?

2 Responses to “Forimatge 2012”

1. JOSEP ARBIOL on novembre 9th, 2012 1:50 am

Anim…………… i sort des del cap i casal. Ahí estarem amb vosaltres

2. FIC-CAT 2013: centres educatius : 400 colps on novembre 17th, 2012 1:26 pm