Futur, poesia, democràcia, economia i sostenibilitat

Posted on juliol 6, 2012
Filed Under centres, educació, video

Aquest apunt el dediquem a Albert Dasí, amic i director d’escolagavina. Albert, ja ho tenim, aconseguit; hem lograt reduir sense perdre massa qualitat i per tal de poder veure-la en web aquesta peça de 25 minuts i 5 gigues de pes. Una emoció més afegida a totes les que ens ha aportat aquest treball i en sí tot el que sigué la setmana temàtica de l’escola. Per aquells que no ho sabeu, el vídeo “Futur, poesia, democràcia, economia i sostenibilitat” era la cristalització en vídeo del treball al voltant dels cinc conceptes plantejats a l’inici de curs i que han vertebrat altres propostes com el calendari de l’escola. Amb un format és cert que ja conegut però a la vegada fresc, senzill i directe, preguntàrem a un grapat nombrós d’alumnes de pràcticament tot els cursos de l’escola que entenien per cadascú d’ells. Un recorregut espotani que situà el públic espectador davant la capacitat d’elaboració dels termes en funció de l’edat, dels més menuts als més grans. Un treball que ha eliminat molt poc del material gravat a peu de micro i en poc de temps però que dóna bona mida dels recursos de l’alumnat per respondre, expressar, pensar, inventar, reproduir, esperar… La peça no té més secret però ja guarda una gran valor testimonial d’una proposta, uns dies, tantes persones. De segur que Albert ho contaria millor. Perquè pocs com ell poden fer que aquella proposta amb títol aparentment altisonant o pretenciós baixés al terra de les aules per implicar i entusiasmar a tants alumnes a pensar, interpretar, dibuixar, raonar, remesclar, crear… al voltant de cinc temes que hui més que mai necessiten ser explicats doncs sense ells, l’escola mateix no s’entén. I ara, amb aquest aconseguiment tècnic, s’obrin més camins. Seguim!

One Response to “Futur, poesia, democràcia, economia i sostenibilitat”

1. Amparito on juliol 21st, 2012 9:57 pm

Enhorabona per aquesta nova edició de l’EACN. Mitrant les fotos es percep el bon ambient, el bon rotllo entre companys de edats diferents. Bona manera de crear cohesió i complicitat a l’eso. Bon treball!