el món a un forat

Posted on juny 13, 2012
Filed Under alumnat, fotografia

Com que el futur es basa necessàriament en les aportacions passades, hem decidit posar el focus en la fotografia artesanal com la que feien abans. A la classe de plàstica de 4t d’eso d’escolagavina l’alumnat ha vist amb els seus propis ulls com és possible fer una fotografia amb una caixa de cartró i extreure la realitat en negatiu. La fotografia amb un estenop, amb un objectiu tan rudimentari com és un foradet a una caixa. Veure aparèixer una imatge on no hi és, encara encisa i hem parlat del temps… ara que va tot tant depressa. Mirar el món a l’inrevés per una càmera obscura ens ha donat una altra visió alternativa de la realitat, com Man Ray i els raiogrames. El futur i el passat s’abracen, també a les classes.

Rafa Santibáñez
educació plàstica i visual d’escolagavina