Tràiler de “Senyor pirotècnic, pot començar la…”

Posted on juny 7, 2012
Filed Under alumnat, centres, cinema

Ja vos vàrem informar en el seu moment de l’estrena de Senyor Pirotècnic, pot començar la…, un projecte global on han participat 246 xiquets i xiquetes de 3 a 12 anys des d’Educació Infantil a 6é d’Educació Primària del CEIP Teodor Llorente de València, coordinats pel mestre Josep Arbiol. La història és una metàfora de la situació de l’ensenyament al País Valencià en el dia d’avui i l’estrena sigué un event educatiu-mediàtic d’envergadura. Ara Josep ens avisa que ja es pot veure el tràiler a la xarxa i ens facilita l’escrit de presentació que va llegir Adriana Esquinas de 5é de primària. Enhorabona pel treball!

Discurs de presentació de “Senyor pirotécnic por escomençar la…..”

Sabeu que Ramses III quasi es queda sense tomba? Doncs sí, i va ser precisament per una vaga, la primera vaga de la humanitat. Els obrers rebien un plat de menjar pel seu treball i després de 18 dies quasi sense menjar van anar al temple a exigir la seua paga. Ara mateix el menjar del menjador és bona… per ara!! Nosaltres necessitem altres coses: necessitem classes condicionades, perquè suant la cansalada no hi ha qui aprenga; necessitem una coberta al pati, perquè quan plou no hi cabem dins; necessitem que l’Associació Valenciana de Paneroles trasllade la seua seu a un altre lloc, perquè semblen el sou d’un banquer, augmenten sense control.

Però el que més necessitem és als nostres professors. Nosaltres no podem manifestar-nos al carrer, som una veu molt xicoteta, per això hem fet el que els nostres professors ens han ensenyat, a fer servir la imaginació. No som ovelles d’un ramat, no som els robots que volen que siguem, tenim ganes de ser creatius, per això hem fet una pel·lícula, una pel·li en què fem servir el cap, sense el perill que un ocell ens cague als matins.

Aquesta pel·lícula és la recerca cega d’un tresor, tenim un fantasma, el fantasma de les retallades, però no ens impedirà aconseguir allò que volem. Un tresor que és el professorat i que com la tomba d’un gran faraó, enmig del desert de l’oblit, en el seu interior guarda el tresor més bonic que un alumne pot descobrir. Voleu veure-ho?

Adriana Esquinas,  5éA
Col·legi Teodoro Llorente. València

4 Responses to “Tràiler de “Senyor pirotècnic, pot començar la…””

1. Josep Arbiol on juny 7th, 2012 1:29 pm

Moltes gràcies. Des del Ceip Teodor Llorente una forta abraçada, amics de 400 colps.

Josep

2. 1a MICE : 400 colps on novembre 12th, 2012 12:49 am

[...] La idea de celebrar un festival sorgeix davant l’èxit obtingut enguany amb el curtmetratge “Sr Pirotècnic Pot Començar la…” gravat al CEIP Teodor Llorente, que va triomfar al Busan International Kids Film Festival el [...]