El vídeo d’un minut

Posted on abril 14, 2012
Filed Under video

De nou una proposta que pel seu format i característiques pot donar joc especialment amb l’alumnat de secundària i més concretament amb les alumnes. El vídeo del minut: un espai propi, un film col·lectiu; és una invitació a totes les dones perquè enregistren en format audiovisual els aspectes de la seua realitat que les signifiquen com a subjectes. Es tracta d’un projecte col·lectiu composat per filmacions d’un minut de durada, realitzades en un pla seqüència i concebudes sota un mateix tema. La proposta té com a objectius, facilitar l’emergència i visibilitat de la mirada femenina així com crear un arxiu audiovisual que reunisca la visió de les dones sobre diferents aspectes de la realitat. El tema per a la present convocatòria serà La revolució i les condicions de participació són:

- estar realitzades per dones, sense limitacions d’edat ni nacionalitat.
- cenyir-se al tema proposat en la convocatòria.
- la durada haurà de ser d’un minut.
- realitzades en un pla seqüència.
- incloure un plànol, afegit al final, on figure el nom i el lloc de residència de cada autora, en cada obra que es presente
- lliurar una còpia en format Mini DV o DVD (en un arxiu AVI).

Les participants lliuraran les seues gravacions contenint les obres audiovisuals abans del 14 de maig de 2012 a les seus de les Mostres que integren TRAMA, Coordinadora de mostres i festivals de cinema, vídeo i multimèdia realitzat per dones. El film col·lectiu resultant es projectarà a la 20a edició de la Mostra internacional de Films de Dones de Barcelona que tindrà lloc del 7 al 17 de juny de 2012.