Festival Punt i Ratlla 2012

Posted on abril 24, 2012
Filed Under cinema, festivals

Hui portem un altre festival però com en anteriors ocasions pensant sempre en la possibilitat que pot donar per orientar el treball amb alumnes. Per exemple bé pot engrescar l’alumnat de plàstica en aquest darrer tram del curs amb la participació en una plataforma que permetesca ampliar el camp de visualització dels seus treballs així com conéixer altres creacions, processos, teàcniques… El festival que s’ha guanyat el títol de “més abstracte del món” explora les possibilitats creatives del punt i de la línia en diverses esferes de la ciència, l’art i el pensament. Res de representació, només punts i línies com a fins en si mateixos!

Aquest any realitzaran la primera edició de Júnior on es convida la participació a xiquets i xavals de 6 a 12 anys d’edat. L’objectiu de la convocatòria és fomentar la capacitat d’abstracció per desenvolupar les capacitats de creació, observació, anàlisi i crítica. Des de l’organització es busca aproximar l’alumnat des de menuts a expressions abstractes en diverses disciplines que els permeta admirar la diversitat, alhora que trobar elements i patrons en comú. Existeixen tres categories en funció de les edats dels participants: _mini: 6 i 7 anys, _medium: 8, 9 i 10 anys i _maxi: 11 i 12 anys.

Els curtmetratges han d’estar realitzats només amb punts i ratlles evadint tota representació. Es pot usar cualsevol técnica fílmica de il·lustració o animació. La banda sonora no pot contenir paraules en cap idioma. Si s’utiliza una cançó, aquesta ha de ser solament instrumental o contenir veus humanes inarticul·lades. La durada total no pot excedir els 6 minuts i la primera edició es realitzarà els dies 10 i 11 de novembre 2012 al CCCB (Centre de Cultura Contemporània) de Barcelona amb entrada lliure i gratuïta. El tancament de les inscripcions conclou el 15 d’agost i és important que reviseu el web amb les bases completes i per veure també la possibilitat de presentar-se per grups o escoles.