18ª eacn: haikus audiovisuals

Posted on març 19, 2012
Filed Under alumnat, video

Continuem contant-vos i mostrant-vos fragments del que va ser i vàrem fer a la darrera edició de l’eacn. Ja hem explicat al resum que una de les propostes noves llançades ha sigut la creació d’ haikus audiovisuals. Aquest curs la setmana temàtica d’escolagavina s’articualrà al voltant de cinc temes des dels quals repensar la societat en general i per què no, l’escola mateix en particular. Donat que el treball amb Susana Rey abordava la sostenibilitat volíem també acceptar el repte de continuar avançant-nos i generar més treball de cara a la festa de maig. Així que des de la coordinacó tècnica plantejàrem aquest nou exercici de creació audiovisual lligat a la poesia. El haiku és una de les formes de poesia tradicional japonesa més estesa i ens donava la possibilitat de que l’alumnat, per parelles, s’endinsara en la creació poètica respectant unes senzilles pautes: tres versos de 5-7-5 síl·labes, traduïts a tres plans i, a ser possible, lligar-ho a la naturalesa.

Som conscients que ni el procés ni el resultat s’acosten a l’ortodòxia que alguns poden reclamar lligats a la creació artística. Però la proposta va resultar engrescadora i especialment atractiva en comparar les opcions de les diefrenst parelles de realització. No som puristes; simplement juguem, provem, experimentem, fem ús de recursos mínims barrejats amb molta creativitat de l’alumnat i finalment ens riguem amb les peces més freaks i ens sorprenem amb les més suggerents.

Per cert, hem de fer un aclariment. La música és del multi-instrumentalista norueg Terje Isungset, especialitzat en instruments de gel. Afegida en el procés d’edició, estigué seleccionada per la coordinació tècnica i si bé a cada haiku li correspon un fragment diferent optàrem per fer-la servir com a fil condcutor de les 8 peces resultants i poder presentar-les aglutinades en un sol vídeo. En veure el resultat, Albert i Mario, realitzadors del 8é haiku (peus en moviment…) expressaren la seua protesta per no haver respectat l’àudio original. Acceptada, hem intentat canviar-ho però en editar-la de nou hem comprovat que precisament l’àudio original se sent deficientment. Així que hem optat per mostrar els 8 haikus embastits amb la mateixa música. Un últim apunt: com ens agrada el pla de dalt, ens recorda a…

One Response to “18ª eacn: haikus audiovisuals”

1. xpmyjrek on agost 2nd, 2012 11:52 pm

dbbciw