18a eacn: exercici de videocreació

Posted on març 17, 2012
Filed Under alumnat, video

El vàrem proposar farà un parell d’anys i ja és un clàssic. En bona part perquè l’alumnat el demana, ja que és una pràctica senzilla que dóna molt de joc; esdevé un divertimento al mateix temps que un desafiament. I resulta emocionant i ric el moment de contrastar les diferents opcions personals. L’exercici consisteix en que nosaltres proporcionem un fragment musical i l’alumnat ha de posar-li imatges. No hi ha més delimitació que la música així que poden fer per parelles, indvidual, en grup… Poden optar per la narrativa figurativa i contar alguna història o decantar-se per opcions més plàstiques, abstractes o oníriques… En aquesta edició el fragment és un clàssic, els primers 30 segons del tema central de Twin-Peaks. Però al tanto! els i les alumnes no l’havien sentida mai, ni coneixien la sèrie ni havien sentit parlar la mort més célebre de la teleficció, la de Laura Palmer. Així resultava doble interessant comprovar que els hi suggeria i com adaquaven la inoblidable melodia a les possibilitats de l’entorn acostant-nos a plantejaments de la remescla audiovisual.

I el contrast de les cinc peces realitzades sigué emocionant. Dalt hem posat dues per il·lustrar el resultat: és el moment i arrels. No figura la guayadora del nostre particular microfestival en el que els participants es decantaren per què passa amb els escacs, que si podeu veure junt a les dues restants al nostre web de vimeo.