moments eacn

Posted on març 15, 2012
Filed Under alumnat, educació, video

Des de 400 colps, coordinació tècnica de l’eacn · escola d’activitats culturals a la naturalesa, sempre intentem estar ben atents i capbusats en el programa formatiu i l’acompliment d’aquelles activitats previstes. Supervisar l’aconseguiment del timing marcat, l’obtenció de bon material de gravació, la motivació dels participants en les propostes, la presentació i atenció dels col·laboradors convidats, les projeccions, l’edició de diferents peces generades… D’alguna manera els apunts aportats fins ara del que ha sigut aquesta 18a edició posen especialment en valor aquest aspecte més pedagògic. Però no, no se’ns escapa que l’eacn, en bona mesura el seu capital, és relació: vincle, afecte, compartir… Cada activitat està embastada a la següent amb moments de joc, de reunió, per cantar, dinar, sopar o berenar, de netejar, cuinar, descansar, tocar la guitarra o la caixa, de riure, plorar, somniar… I ves per on que Anna Teruel, alumna participant de 3r d’eso, ha sabut fer confluir els dos plans en una senzillíssima però bella peça que capta a la perfecció l’espirit de tants moments de la darrera eacn:

“Quan vaig vore l’ambient, gent tocant la guitarra, jugant a les cartes, cridant, altres fent suc de taronja… simplement vaig voler agafar la càmera i captar eixe moment. Al principi no tenia molt clar que era el que volia fer. Anava gravant a la gent mentres jugaven amb entusiasme i sense que es donaren compte per a que resultara més natural. Després d’una setmana intentant editar-lo i sense poder a causa dels examens, l’he acabat! He volgut fer-ho a càmera ràpida per a que no es fera molt pesat i semblara que a l’estar gaudint aquell joc, el temps passava més ràpid. Com molta gent diu, quan més be t’ho passes, més ràpid et passa el temps. La música no la tenia molt clara, però vaig recordar aquelles cançons que tocaven Albert, Mario i Clàudia. Tocaven moltes cançons de Manel. A mi aquest grup m’agrada molt i conec moltes de les seues cançons. Finalment em vaig decidir per “En la que Bernat se’t troba”. Aquesta cançò és prou alegre, i comença amb una música, com de fira que no sé per quin motiu m’agradava com quedava. El títol, quan el vaig grabar, vaig pensar que es diguera “Joc de cartes” o algun títol semblant, però mirant-lo moltes vegades, vaig decidir anomenar-lo “Moments EACN”, ja que mostra lo bé que ens ho hem passat! Tot el món esta jugant, divertint-se, i al mateix temps actuant (inconscientment). Espere que agrade a tots els meus companys i companyes de l’eacn 2012! “

Aprenentatge als marges, invisible, edupunk, educació expandida, integració i experimentació… Bravo Anna, el teu vídeo dóna sentit al nostre treball.