18a eacn: cinema sostenible a Chelva

Posted on març 14, 2012
Filed Under cinema, educació, video

Ho acabem de contar al resum però creiem que mereix un apunt a banda. Un dels plats forts de la 18a edició de l’eacn que va tenir lloc entre els dies 1 al 4 de març sigué la visita i participació de l’artista i realitzadora Susana Rey. Susana no venia simplement per contar-nos la seua experiència; engrescada per la possibilitat de crear colze a colze amb alumnat de secundària ens va plantejar de rodar quatre peces curtes al voltant de la sostenibilitat, eix vertebrador de bona part dels darrers treballs de Susana i un dels temes plantejats a la setmana temàtica d’escolagavina.

Interessada per aprofundir amb l’alumnat en les actituds i posicionaments sostenibles traslladats a la creació audiovisual, va desgranar de manera didàctica les diferències entre una macroecologia fílmica articulada mitjançant un cinema ecològic però amb valor de mercat, i una microecologia fílmica, sostenible, de marcat valor social. Resultava pertinent l’interrogant: és l’eacn sostenible? Tot ens fa pensar que sí. eacn com activitat integrada i respectuosa amb el medi natural i social del seu entorn, amb potenciació de recursos mínims i obtenció de resultats globals, amb destacat valor social tant en els seus plantejaments com en els seus treballs (cutmetratges, intercanvis amb professionals…). Una vegada situat l’alumnat en el back-ground de la proposta passàrem al rodatge simultani dels quatre breus curtmetratges que acabaran composant un mosaic ben interessant. Guionats per Susana, per gravar-los l’alumnat va fer ús de nou dels dispositius mòbils que en aquesta microecologia fílimca sostenible esdevenen eines bàsiques. Una nova escriptura audiovisual a l’alcanç dels joves per ser compartida amb el món. En breu veurem el resultat.

Finalment Susana ha tingut un nou detall dedicant el primer apunt del seu nou blog a l’eacn. Cinema sostenible a Chelva conta encara millor un encontre que tardarem en oblidar per la seua riquesa pedagògica.

A primera hora del matí de divendres passat, ‘aterrava’ en aquest poble de l’interior de València, disposada a donar un taller audiovisual a una quinzena d’alumnes de secundària convertits per quatre dies en aprenents de realitzadors. Havia estat convidada per Jordi Orts en el marc de l’Escola d’Activitats Culturals a la Naturalesa (EACN), després de presentar un dels meus treballs, Cousas do Kulechov, a l’Escola Gavina. [continua]