Per nosaltres, els joves conten

Posted on febrer 21, 2012
Filed Under altres, alumnat

Entràvem en impaciència, no som periodistes ni redactors. Els fets es succeixen a velocitat vertiginosa, el sotrac és de por, costa digerir. Però ens sentíem amb necessitat de dir, pareu un moment les classes, parlem del que passa. Aquesta és la nostra manera de colpejar.

La flama es va encendre la setmana passada al carrer Xàtiva quan es trobaren de front el ja n’hi ha prou dels joves de l’#IESLluísVives i la incompetència de les forces de (in)seguretat. Però el combustible ja vessa fa temps els nostres carrers, són una mentalitat i unes maneres. És Rus insultant els mestres catalanoparlants, aleshores; és Camps pensant-se santificat per les majories absolutes, te quiero un huevo; és Rita volent la demolició d’un barri al crit de, valencianos!; ara és Sánchez de León disposada a reformar els joves, ciutadania constitucional. I clar, l’altre, el que proposa l’escletxa en el dogma, és l’enemic. Per això tenim de cap de la polícia una persona vinculada a la ultradreta; una persona freda i paranoide que només entén el llenguatge de la porra per aquells que passen fred als insitituts. Mediació? els de la porra no arriben ni a Eddy Murphy. I no només això, com que la dreta a entés molt bé que el missatge és el medi, ahí  estan les tribunes i les tertúlies, ignomínia. Però ves per on que els joves també han aprés. Ells i elles no són, com diuen a diaris i micrófons, els que mosseguen policies. Són fills i filles de professors amics, són exalumnes propers i estimats. I han aprés a contar. Conten amb les seues càmeres de foto, amb les seues pancartes i els seus vídeos, i ens mostren el paisatge d’una #PrimaveraValenciana [la imatge és d'Ariadna Castillo]. Pot ser és exagerat comparar-la amb l’àrab, però a l’igual que en aquella s’hagué de construir una narrativa audiovisual amb unes imatges i uns referents icònics fins llavors inexistents. Ací passa el mateix; la xarxa bull d’imatges i vídeos, d’una narrativa d’adolescents que reaccionen. Llegiu la frase en el sentit que vulgueu; per nosaltres, els joves conten.

4 Responses to “Per nosaltres, els joves conten”

1. Ariadna Castillo on febrer 22nd, 2012 12:25 am

Jordi, ja que l’any passat ens donaves la bara amb que comentarem al teu blog de 400colps, ara t’ho has mereixcut.
    Gràcies pel teu article

Una abraçada

2. admin on febrer 22nd, 2012 1:00 am

Dóna, dit així sembla que fins ara no ho haguera merescut ;) A mi m’alegra que estigau ahí, a la primavera, i especialment que tu hi participes amb la teua creativitat. Necessitem que seguiu contant, a la xarxa, als blogs, a twitter, amb imatges, vídeos… Ànim i endavant!

3. Paco Raga on febrer 22nd, 2012 2:53 am

Jo afegiria, a més, que eixes fotografies posen el contrapunt a la narració de paraula. Quina experiència! Hi ha com per fer un LLIBRE, eh Ari? Una abraçada i un aplaudiment per a tots vosaltres!

4. bzxxhnoa on juliol 31st, 2012 11:22 am

vcfgda