El valor del vídeo

Posted on desembre 19, 2011
Filed Under altres, video

Aquest dissabte passat és va celebrar un any més la festa de la música d’escolagavina. És un dels grans moments col·lectius del curs doncs ens apleguem al llarg de matí i la vesprada alumnat, pares i mares, iaios i iaies, tios i ties, mestres i personal, exalumnes, amics del centre i tot aquell que vol comprovar com es donen de la ma pedagogia i festa. La proposta musical, magníficament dirigida per Ferran Aleixandre i Manuel Mateu convoca cada curs a tots els grups-classe de l’escola, a un exitós cor d’aumn@s que enguany s’acosta als 90 components, a la xaranga més sorollosa de la contornà i a una banda acompanyant que sembla mentida la professionalitat amb que impregna cada tema.

I com no podia ser d’altra manera, també des de 400 colps volguérem aportar el nostre gra de sorra en aquest esdeveniment, culminació cooperativa del primer trimestre. Ja a l’inici de curs realitzàrem un senzill divertiment audiovisual per al calendari de l’escola inserint precisament a la pàgina del mes de desembre [1ª imatge, en beige] un codi QR que enllaçava al vídeo que podeu veure a la columna de la dreta, Jo sóc A. Per associació, al programa de la festa [imatge 2, en roig] férem el matiex amb el vídeo que podeu veure a la columna central, A és Valor. I és que dissabte passat també l’escola retia homenatge a Enric Valor pel seu centenari. No només amb les actuacions musicals sinó també amb una més que emotiva xarrada de l’editora Rosa Serrano i la no menys magnífica actuació, de nou, del Taller de Teatre Total amb el seu brillant espectacle Val-O-Rama dirigit per Paco Raga.

Els dos vídeos realitzats per 400 colps no tenen més secret en a seua realització, però una vegada més conviden l’alumnat combinar competències i gaudir de la llengua com ens va ensenyar el mateix Valor. A més intenta traslladar a la pantalla la creativitat mostrada en tants altres treballs plàstics exposats al voltant de la figura de l’escriptor, tan ben retratat al mural coordinat pel nostre company Rafa Santibáñez. No ens cansarem de recordar el valor del vídeo.