Fes del teu regal, el seu Nadal

Posted on desembre 15, 2011
Filed Under alumnat, centres, publicitat, video

Som a punt d’entrar en dates d’excesos. D’alguna manera no està mal, assumir col·lectivament que per uns dies, bé que ens podem passar un poc de la ratlla: el menjar, les celebracions, les compres… Tradicionalment sempre quedava present en aquest horitzó col·lectiu la data redentora de l’1 de gener; per tornar a la dieta, deixar de fumar o preparar-se per a la costera de gener. Però ara, bé que ho sabem en l’àmbit educatiu, els límits cada vegada queden més diluits i el Nadal no és més que la cirera que remata el pastís consumista al que sembla ens hem abocat. Com bé assenyalava Carmen Ferrándiz, és cert que ens trobem en un moment de crisi que esperem almenys, servisca per canviar una tendència en els valors preponderants que dificulta el creixement mental.

Tot ja no s’hi val. I en aquest sentit s’alinea el treball que presentem hui. Es tracta d’un vídeo realitzat pels alumnes del crèdit variable de Publicitat de primer de batxillerat de l’escola Súnion de Barcelona. La idea era donar forma de manera audiovisual a una potent campanya de recollida de regals nous per entregar a xiquetes i xiquetes en condicions desfavorides. La campanya que comença hui i durarà fins el 22 de desembre té per títol Fes del teu regal el seu Nadal i la seua difusió i repercusió mediàtica ha superat amb escreix totes les expectatives. ‘En tan solament dos dies hi ha hagut més de quatre mil visites i més de mil persones l’han compartida a Facebook.’ han comentat els dos professors de l’assignatura, Ruben Wagensberg i Guim Tió quasi incrédul davant el ressó. Ara mateix, les visites ja s’han duplicat, i una llarga llista de famosos, com Quim Monzó, Toni Soler i Toni Albà, el programa APM, l’emissora iCatfm i el grup Antònia Font, n’han parlat a Twitter.

De nou doncs la potencialitat de les eines audiovisuals, el treball col·laboratiu i l’interés per compartir propostes i idees. Seria interessant el debat al voltant de la realització de l’spot si no ací mateix, que també, al menys en altres centres on l’alumnat de assignatures com aquesta poden valorar i raonar al voltant del treball d’altres iguals. Nosaltres, perquè conegau una mica més l’excel·lent treball que realitzen a l’escola Súnion vos deixem un parell d’enllaços més. I si aquest Nadal no tinguérem regals?