The City Rings

Posted on desembre 14, 2011
Filed Under alumnat, educació

Internet és una bendició. Com si no qulificar-la quan et dóna la possibilitat de conéixer i accedir a projectes tan suggerents, tan interessants com aquest. The City Rings, tal i com expliquen al seu web, és un projecte internacional sobre l’intercanvi d’experiències per mitjà del so entés com un llenguatge universal que transcendeix els fets i, al llarg de la tradició de la “música concreta”, fa que les percepcions, les emocions i les intensitats siguen intercanviables.

Quatre organitzacions de diferents països treballen juntes en aquesta proposta al voltant de paisatges sonors.

Alumnes d’educació secundària (hi participa un institut de Barcelona) se’ls va preguntar per l’experiència de la seua ciutat o poble i com es podria traduir aquesta en so. Així se’ls desafiava a expressar-se de forma artística i musical a través de l’enregistrament i composició de sons, per exemple gravacions de camp o sonorització.

La idea és facilitar que les persones es comuniquen i es connecten de manera auditiva, no només per expressar-se, sinó també per l’intercanvi d’aquesta poesia sonora. A més d’això també s’esforcen per despertar la consciència de la cultura i l’ecologia d’àudio de so i els diferents enfocaments cap aquest.

Al llarg setembre i octubre de 2011, cada organització ha treballat amb una o més classes de les escoles secundàries al seu país d’origen amb la intenció de recopilar totes les dades i les impressions del projecte a través del seu bloc.

Més endavant entraran en fase d’intercanvi on els i les alumnes seran capaços de respondre i reaccionar a les altres creacions d’una manera audiovisual. Finalment, en el projecte també es podran crear les pròpies ciutats fictícies amb el citymixer.

Eventualment, totes les classes han creat i compartit el seu punt de vista de la seua pròpia ciutat o poble en la forma d’un paisatge sonor d’1 minut. Tots ells han seguit el mateix programa. Pirmer, en MySounds, és una fase exploratòria en què els alumnes se’ls demana fer un so amb la finalitat que es presentin. Aquests sons són gravats per ser utilitzats pels alumnes d’una altra escola en un altre país per fer una composició amb ells. Al següent pas, els alumnes amb una gravadora enregistren sons del seu entorn immediat. Aquests sons es serveixen com blocs de construcció amb els quals i després de l’escriptura i composició d’un guió o partitura generaran les Sonic Postcards, resultat doncs de pensar en l’experiència del seu entorn sonor (ciutat, poble, camp …) i com s’expressar aquesta experiència personal i subjectiva mitjançant la creació d’un muntatge d’àudio. Tot està traballat sota llicència Creative Commons i podeu escoltar els resultats dels diversos equips així com saber-ne més coses mitjançant el seu bloc. Vos suggerim que vos deixeu perdre també per un parell d’enllaços relacionats:

http://barcelona.freesound.org | http://www.soundsofeurope.eu