Competència audiovisual en l’àmbit de llengua

Posted on desembre 8, 2011
Filed Under alumnat, televisió

Havíem col·laborat i assessorat molt tangencialment i havíem vist part de l’edició. Però ara ja és visible el vídeo com a resultat d’aquest magnífic treball. La responsable de l’àrea Empar Martínez ens explica al detall a l’apunt Aprenentatge significatiu, implicat, afectiu, competent i cooperatiu al no menys interessant bloc amic unbloceducat el procés d’aquest projecte:

- Un dels projectes de treball que duen a terme en l’àrea de llengua, concretament en 4 d’ESO, en el qual es tracta la diversitat lingüística i això suposa parlar sobre la diferència entre llengua i llenguatge, sobre els conceptes d’evolució lingüística, de família lingüística, de llengua i dialecte, el respecte lingüístic, llengües amb estat i sense estat, el català i els seus dialectes. Un cop investiguem i preparem els treballs sobre aquesta informació, arriba el moment d’explicar tots aquests continguts en 4t i 5é de primària. Així doncs, els alumnes no poden perdre de vista quina és la tasca final, perquè hauran de fer la selecció de la informació i la presentació d’aquesta, perquè els alumnes de primària puguen entendre-la. Habitualment el suport que trien els alumnes és una presentació digital que inclou les idees fonamentals que han d’explicar i suport gràfic per complementar-la, juntament amb les seues exposicions orals.

Enguany han proposat un nou format per treballar tots aquests conceptes: el telenotícies. Un dels grups de la classe de 4t d’ESO ha triat de fer-ne un, per a la qual cosa primerament han investigat sobre els conceptes que havien de tenir clars i intentar que els alumnes més menuts també els entengueren (llengües amb estat i sense estat, llengües minoritàries, llengües desprotegides, política lingüística, el català i el seu domini lingüístic); quan ja tenien clars els conceptes, han decidit entre tots què volien fer, s’han repartit la feina, s’han posat a redactar les notícies, per a la qual cosa també n’han llegides i han buscat la informació que els calia; han fet el guió del telenotícies, el tècnic i el literari; han elaborat l’atrezzo que necessitaven, han elegit decorats, mitjans tècnics que els calia –han comptat en tot moment amb l’ajuda de diversos mestres i d’alumnes de primària i secundària. I han elaborat un producte excel·lent. [llegir +]

Evidentment, pel que fa al producte audiovisual, hi ha aspectes de la realització que es poden polir, però bocabadats per l’entusiasme, la implicació i la competència personal del*s alumn*s, no hem pogut més que llançar-l*s altra proposta de col·laboració amb 400 colps. Enhorabona a tot*s!

3 Responses to “Competència audiovisual en l’àmbit de llengua”

1. Empar Martínez on desembre 11th, 2011 1:13 pm

Aprendre a ser. Al remat, què fem al llarg de la vida sinó això. Les maneres com ens construïm són les que canvien: asseguts o en moviment, escoltant només o també dient; implicant-nos o deixant passar el temps; protagonistes o sempre secundaris… Aquestes en són només unes poques. Això sí, des de l’escola i a l’escola els mestres tenim una funció fonamental: “ajudar i acompanyar” els alumnes perquè trien eixes maneres que els permetran de desenvolupar eixes dues competències que ressalta Neus Sanmartí, aprendre a aprendre i a ser autònoms. Activitats com aquesta que hem fet a 4t o l’EACN, en són alguns exemples.

2. Ralph Brownfield on abril 10th, 2012 8:49 am

Nebenverdienst im Internet said :