Taller de vídeo-currículum

Posted on novembre 9, 2011
Filed Under altres, centres, concursos

Ja hem dit en prou ocasions que l’escola, al menys el paradigma d’escola tradicional del qual les nostres escoles són deutores, necessita ser repensada i transformada. Entre d’altres per cada vegada coahabiten canals d’aprenentatge que aporten formació la qual també pot resultar ben útil per el futur dels nostres alumnes. Ja es parla d’aprenentatge als marges, de pedagogies invisibles, d’educació expandida… No falta també qui posa el toc d’atenció per si al darrere d’altres formes formatives pogués haver hi una deslegitimació de la pròpia institució escolar. Sense dubte són temps de crisi, de canvi. Nosaltres hem vingut sostenint que efectivament amb l’aparició del fenòmen internet i la superació del model broadcast (pocs produeixen, molts consumeixen) en pos d’un model prosumer (molts produeixen i consumeixen) almenys els dispositius clàssics com l’aula mateix necessiten evolucionar.

A 4t d’eso d’escolagavina comencem demà el procés d’orientació acadèmica-professional, un dels pilars de l’acció tutorial a secundària, preparant la transició a una nova etapa educativa. I al llarg de pròximes sessions volem prestar atenció també a aquestes altres formacions. Pot ser interessant. Més quan trobes alumnes que encara no se senten amb un vincle sòlid cap els propis aprenentatges. Formació com la que hui portem ací, a la qual acostar-se, ficar el nas i conéixer, que bé pot servir per despertar l’interés pel fet formatiu i després transitar cap a altres formacions reglades. Per això, tot i estar limitat a joves de 12 a 30 anys residents a Mislata em volgut difondre aquest Taller de vídeo-currículum com a model del que acabem d’explicar. Aquest taller permet conéixer les utilitats i les característiques d’aquest format de currículum, aprendre a elaborar el guió per a posteriorment passar al procés d’enregistrament. Cada participant enregistrarà el seu videocurrículum.

Si residiu a Mislata (si no per què no intentar-ho) i vos interessa poseu-vos en contacte amb l’organització ja mateix doncs el nombre de places està limitat a 6 participants. E taller tindrà una durada de 5 hores i comptarà amb Rafa Coll de l’Associació Opendoors com a professor. El lloc de realització serà el Centre Jove Túria però es preveu que la gravació i l’edició del material es puga fer als estudis de Mislata TV. Dates i horari? doncs el dimarts 22 de novembre i el dimecres 23 de 18.00 h. a 20.30 h. La inscripció es pot realitzar fins el començament de l’activitat, al Centre Jove i per saber el procés amb més detall consulteu el web www.mislatajove.org

Ah, il·lustra l’apunt el vídeo-currículum del nostre amic José Abellan. No deixeu de fer una ullada al seu blog per conéixer la diversitat de projectes en els quals es troba immers, tots interessants perquè no poden disimular tanta creativitat.

One Response to “Taller de vídeo-currículum”

1. osjxas on juliol 28th, 2012 5:56 pm

hgbntyn