Roig i colors

Posted on octubre 18, 2011
Filed Under alumnat, col·laboracions, video

Si ahir estàvem emocionats per la col·aboració dels nostres corresponsals a Sitges, hui estem exultants. Sembla doncs que les col·laboracions no venen soles però aquesta és ben especial. Mar Gutierrez, exalumna de l’escola La Masia, ens ha fet arribar els enllaços a una sèrie de vídeos realitzats per ella mateix que són un torrent d’imaginació i deixen entreveure una futura artista visual de calat. Disposada a més a col·laborar amb un apunt sobre el procés de realització d’un d’ells. Es tracta de Roig i colors, una intel·ligent i bella peça d’stop-motion i ací teniu el seu apunt:

Roig i colors va sorgir un d’aquestos dies d’agost en què no es té res a fer. La veritat és que ja feia temps que m’abellia fer alguna cosa així amb la càmera, des que vaig veure a youtube als vídeos de ”http://www.youtube.com/watch?v=uuGaqLT-gO4’’. Vaig posar-me els auriculars a les orelles, vaig deixar sonar ‘’Drinking Horchata’’ dels Vampire Weekend i se’m va acudir la idea. Per fer un stop-motion, només cal una càmera de fotos i temps, i com ja he dit abans, les hores d’estiu semblaven tan llargues que vaig sentir la necessitat de sortir al carrer i de canviar la calor pels colors. Vaig agafar paper de colors, i amb els plats de la cuina vaig fer cercles de diferent grandària, vaig posar-me cinta adhesiva a la motxilla i, amb tot preparat, vaig començar. La gent, al carrer, s’aturava al meu costat i em mirava amb cara de desconcert.

Quan es fa una cosa d’aquestes, s’ha de tenir clar que una no viu sola al poble, i, com que haver d’explicar a tothom què és allò que estava fent, feia que tot anara molt més lent, vaig decidir de fer el vídeo en tres dies diferents. Aquestos dies, vaig matinar molt per tal d’aprofitar la tranquil·litat de les primeres hores del dia, sense gent que em demanava explicacions del treball. Quan l’agitació despertava els carrers i començaven a obrir-se les botigues, jo tornava a casa, i aleshores dormia. El primer dia va ser d’un treball intens perquè em bullia tota l’energia de la inspiració. El segon dia però, quan ja tenia el vídeo quasi muntat, vaig tenir la sensació de trobar-lo una mica monòton, i vaig decidir introduir-hi gent. D’una manera o d’una altra, ells són qui donen més color al vídeo ja que fan la part més divertida, així que els hi estic molt agraïda. El programa que vaig emprar per muntar-lo va ser el Windows Movie Maker, el bàsic.

No diré que m’ha quedat molt bé ni molt malament, però he aconseguit plasmar el que tenia al cap amb exactitud i això m’anima a continuar amb aquesta ‘’moguda’’, tot tenint en compte que sempre es pot millorar. Obriu el vídeo, i a ser possible, gaudiu-ne. Si voleu veure més treballs, entreu ací: aquesttapluja.blogspot.com

Atentament:
Mar Gutierrez (aquesttapluja) ex-alumna de l’escola La Masia

9 Responses to “Roig i colors”

1. Pilar Alfonso on octubre 18th, 2011 11:42 am

Quanta creativitat! Quantes ganes!! I què ben explicat el procés creatiu!!!
    Gràcies als dos (Mar i Jordi).

2. Paco Raga on octubre 18th, 2011 1:43 pm

Vertaderament bonic, i amb uina elaboració i un guió que diuen molt sobre la planificació d’aquesta peça. Atenció, Mar: quin era el poble?

3. Ariadna Castillo on octubre 18th, 2011 5:07 pm

No puc dir altra cosa, Mar eres una artista!
    M’alegra saber que un video dels teus estiga penjat a la web de 400 colps, no és ninguna tonteria!

4. admin on octubre 18th, 2011 8:57 pm

Quina alegria llegir-te Ari! A veure si t’animes tu i col·labores amb una creació teua :)

5. Paco Raga on octubre 18th, 2011 9:28 pm

Això Ari, a veure alguna d’aquelles creacions teues…