Entrevista a Francisco Castro

Posted on setembre 26, 2011
Filed Under xarrades

Francisco Castro és escriptor, editor, gestor cultural, galec. Divendres passat va venir a escolagavina per presentar “Em deia Simbad” (Tàndem Edicions) un llibre adreçat a tots els públics però especialment a xiquets i xiquetes i que aborda de manera intel·ligent i sense tremendismes la malaltia de l’Alzeheimer. Francisco va compartir una bona estona de xarrada amb els alumnes de 5é i 6é de primària, ell parlant en galec i els i les alumnes intervenint en valencià, en una mostra d’enteniment ben intel·ligent. Després es va prestar molt amablement a una entrevista amb les preguntes d’Albert Dasí i Rosa Serrano. És cert, el contingut de l’entrevista gira especialment al voltant de la literatura, però també de la llengua, de la creativitat, del compromís… i és una mostra més del món a l’escola. I a escolagavina, si hi audiovisual pel mig, ja sabeu que hi serem. Gràcies Francisco.

Hui és el Dia Europeu de les Llengües

11 Responses to “Entrevista a Francisco Castro”

1. Laura Santacruz on setembre 26th, 2011 9:15 pm

Aquests gestos són els que veritablement ensenyen respecte i estima per la pròpia llengua i per la diversitat cultural d’un grup social. I no menystenen la capacitat de l’interlocutor ni el priven d’aprendre… M’ha agradat molt que ho compartires.
    Mare, jo vull anar a l’Escola Gavina a aprendre!

2. Daniela on setembre 26th, 2011 11:18 pm

Gràcies escola per regalar els nostres fills experiències tan enriquidores com aquesta, i gràcies Jordi per compartir-les amb nosaltres.

3. Paco Raga on setembre 27th, 2011 12:46 am

Sense pronunciar-ho, s’està diguent: volem que s’extingisca, que s’acabe, que es folkloritze la llengua… Quanta raó. I per això, perquè la raó és nostra ens reafirmarem! Gran entrevista.

4. Pilar Alfonso on setembre 27th, 2011 9:15 am

Ai, Paco. Nosaltres col·laborem massa vegades en eixa folklorització de la llengua sense ni adonar-nos-en, que és el pitjor.

5. Pilar Alfonso on setembre 27th, 2011 2:17 pm

I una coseta més: l’experiència diàleg-gallec-valencià m’ha paregut magnífica. Alliçonadora.

6. Francisco Castro on setembre 28th, 2011 9:06 am

Coincido con todos e con todas. Loitemos polo respecto ás nosas linguas, dende o entusiasmo e o convencemento de que levamos razón e de que a historia está da nosa banda. Canto gocei falando en galego aí! Unha aperta solidaria.

7. admin on setembre 28th, 2011 4:09 pm

Aquest comentari ens l’ha enviat per mail Empar R, mestra de 6é:

Una entrevista magnífica, tant pel contingut com pel format en que està presentada. El fet que la l’entrevista i la presentació del llibre siga en galec-valencià m’ha resultat (hi era present) emocionant. Una lliçó sobre comunicació sense que la diferència d’idiomes siga un obstacle. Tant de bo els nostre polítics deixaren d’invertar problemes i solucionaren els que realment tenim. Quant a la temàtica del llibre, molt ben tractada. Als infants els ha encuriosit i emocionat. És molt vàlid per fer a l’aula un treball sobre sentiments i emocions. Enhorabona.