L’art hi és

Posted on setembre 23, 2011
Filed Under alumnat, educació, fotografia

L’art brolla de l’inconscient i convoca sempre a un lloc altre. Mireu si no el plantejament del taller on-line Pulsió i Producció Visual: Acostament a una Praxi de lo Inconscient organitzat per Aula Virtual · Taller Multinacional. De vegades doncs, costa portar-lo a l’aula. Sovint s’extranya, i com a defensa es ridiculitza. Fa temps que es sap que l’art és diàleg entre l’obra i qui la contempla. Per això quan un alumne no està disposat, tant se val l’obra que es pose davant. El camí a recòrrer per accedir a la comprensió del fet artístic no és fàcil. Més si es tracta d’aqulles alumnes que com comentàvem fa poc, es mantenen rígids en posicionaments més còmodes on no es troben compromesos, intentant resoldre aspectes pulsionals, amb el pensament en stand-by.

Dimecres estiguérem parlant d’aquestes coses amb Rafa, professor d’educació plàstica i visual de diverses escoles cooperatives. Rafa es veu en el repte de guanyar a la causa de l’art un grup d’alumnes que no ho posaran fàcil i que provocats per Warhol i el pop, ja presenten batalla. El pop rescata tant la senzillesa que si no hi veus la gràcia poc més o menys que t’estant prenent el pel. Això qui no afirma amb forta convicció però sense la demostració pràctica obiavament, que ell/a ho faria millor o en última instància, millor, un xiquet. El repte com recordava Joan Ferrés a Baeza és trobar arguments front a l’expressió iamiquè. Bé, després de disertar decidírem compartir el repte, crear sinèrgia i per fi, passar a l’acció començant a redissenyar el dispositiu i la pràctica. Idees no en faltaren i pot ser hem trobat l’espai per provar a exir, també 400 colps, de l’enunciació de les coses. Ja tenim més o menys què volem fer a l’espera de concretar on volem arribar, com plantejar-lo i desenvolupar-lo… El repte és emocionant i emocional. Ves per on que, no lluny d’ací, la Comissió d’Orientador*s de FEVECTA · UCEV treballarà enguany la recerca d’estratègies per millorar la competència emocional del professorat en l’àmbit educatiu (amb els alumnes, amb les famílies, entre els companys). Serà altre pilar sobre el qual sostenir l’acció i encertar amb la proposta.

Estem en fase incial, tot és incertidumbre, però amb certa convicció que a poc a poc anirem trobant la forma. Aprendrem del pop perquè l’art hi és, només cal mirar. Com a mostra, un cant a l’observació, la sèrie pop Eurobus del dissenyador i fotògraf Taylor Holland. Comencem per ací.

8 Responses to “L’art hi és”

1. Teresa on setembre 26th, 2011 12:23 pm

Interesante. Pensando sobre estos temas para el futuro proyecto de colaboración.