Intercanvi d’experiències

Posted on juliol 5, 2011
Filed Under alumnat, educació, formació

A curs escolar acabat, ens permetem baixar un poc el ritme de publicació. A més perquè si bé a les escoles ja no hi ha classes, en algunes l’activitat continua. Bé preparant amb ganes el proper curs 11-12 bé aprofitant per compartir moments d’encontre i formació. Així, aquest diojus 7 de juliol un seguit d’escoles del grup Akoe ens trobarem en una jornada al voltant de la secundària i les competències bàsiques. Es prepara un matí de treball valent on es presentaran les conclusions del treball sobre les competències realitzat des d’Akoe el curs passat, es veurà alguna vídeo que il·lustre el tema, per grups es treballarà en l’elaboració d’una seqüència didàctica i finalment en un format similar a les TED es presentaran cinc experiències de secundària entre les quals estarà 400 colps.

I com d’experiències competencials es tracta portem també a aquest apunt la passada Jornada d’intercanvi d’experiències pedagògiques docuaula.La construcció plural d’un text audiovisual de manera coral amb l’ús de les noves tecnologies, era l’objectiu del curs organitzat pel centre de formació del professorat (CEFIRE) de València, que en la seua tercera edició ha sumat equips de docents i alumnes d’una trentena d’instituts públics. Nosaltres no puguérem assistir a aquest atractiu encontre encapçalat per l’equip pedagògic, i amic, de Ximo Rojo, Josep Lluís Peris i Nacho Carrascosa, Però sabem pel blog creat ad-hoc, que el moitu era la creació d’un documental d’aula el qual permet elaborar un tipus de treball col.laboratiu i de metodologia participatva amb l’aplicació de les eines TICS i amb l’aplicació d’una didàctica inductiva. El discurs s’elabora de forma participativa, es construeix coneiximent en xarxa, i tots els emissors són a la vegada receptors, la informació no circula unidireccionalment, es plurinuclear i pluridireccional. Exemples: la lectura d’un periòdic per internet amb espais d’opinió, i de complementació de la informació, la construcció plural d’un text audiovisual, Wikipedia, la creació grupal d’una partitura musical o d’un film, en definitiva la superació de l’autoria individual per esdevindre autoria coral amb l’aplicació del software lliure.

Treballem per ser feliços treballant.