Quadre a quadre tanquem el curs

Posted on juny 23, 2011
Filed Under alumnat, video

Avui acaba el curs en molts centres. Resulta increïble, però així és, hora de posar punt i final al curs 2010-2011. I nosaltres volem fer-ho de la manera que més ens agrada, mostrant el treball d’alumnes. En aquest cas és tracta d’Helena i Alba de 4t d’eso d’escolagavina les quals han facturat una senzilla però enginyosa peça videogràfica. Alba i Helena ens deixen allò que han escrit per explicar el seu treball i nosaltres esperem que d’alguna manera siga una invitació a la participació creativa d’alumnes de diferents centres en un nou i estimulant curs 11-12. A totes i tots, que passeu molt bones vacances d’estiu.

Quadre a quadre és una stop-motion que, com bé diu el vídeo, està fet per Helena Moreno i Alba López realitzat per fer un treball d’educació plàstica i visual a l’Escola Gavina. La primera tasca que vam haver de fer va ser consultar a classe diversos curts, tant antics com nous. Mentre els veiem el mestre ens anava explicant algunes de les tècniques per fer-lo. La següent va ser pensar en la idea, i encara que podria ser la més complicada de totes, no ho va ser, ja que teniem com a objectiu el concepte de canviar de lloc mitjançant una foto que tinguera a veure amb el que després apareixería al vídeo. En aquesta tasca el mestre Rafa ens va ajudar, ja que ens va oferir la idea de canviar varies vegades de lloc, no només una. En tercer lloc, quan ja teniem clar tot el que anàvem a fer, decidírem anar a gravar. La gravació va tenir lloc primer a classe de plàstica i al parc de l’oest de València, aquest últim va ser difícil de gravar ja que n’hi havien vegades que apareixia gent i açò va fer que n’hi hagueren alguns errors al treball. Per últim, haviem de muntar totes les fotos, però com no vam saber acudirem a Jordi Orts. El més complicat del treball ha sigut posar-li la música, ja que havia encaixar amb les fotos i a més havia de tenir un bon ritme. Ens ha agradat molt fer aquest treball, perquè ha sigut una bona forma d’avaluació, hem aprés sobre cinema i ens ho hem passat realment bé. Una salutació.

Helena Moreno i Alba López
4t d’eso d’escolagavina