Moviment

Posted on juny 21, 2011
Filed Under altres

Sigué un cap de setmana intens. Moment de ser a diferents espais, de mostrar-nos, de dir, de moviment. El nostre particular itinerari va començar dissabte de matí recuperant el contacte proper amb unentretants la Xarxa Cooperativa per a l’Ensenyament de les TIC en Valencià, de la qual som membres de l’equip administrador. De nou la xarxa ha deixat constància de la seua capacitat organitzativa i creativa en proposar activitats tan necessàries per a la formació del professorat. Només vàrem assistir a la taula rodona TICavallers de la taula rodona o com intergrar les TIC a l’aula, a la qual varen intervenir Maite Monar (@maitemvv), Manuel Cardeñosa (@manuelmch), Evaristo Romaguera, Alícia Martí (@marclia) i Antoni de la Torre (@verbascripta). Tots cinc varen deixar constància d’una idea que venim remarcant fa temps; com les TIC redimensionen el treball d’educadors i educands al temps que augmenten l’alcanç dels diferents dispositius educatius dels quals participem. No deixeu d’indagar als respectius blogs perquè en ells es certifica que podem superar estructures i condicionamenst (horàries, curricualrs, d’espai,…) per innovar en noves formes d’escola i educació. Resulta molt curiós com l’administració s’empenya en posar tanques al camp i als centres públics ‘capa’ l’accés a les xarxes socials i d’altres com la pròpia unentretants. Curiós perquè és una senyal inequívoca de la incapacitat per llegir correctament les possibilitats d’internet en l’educació. Curiós perquè a més en aquest àmbit els alumnes van per davant i ja han aprés a accedir a programes que els permeteixen botar les restriccions imposades. La necessitat aguditza l’enginy, la competència digital.

#sialvalencià més que un hashtag, sintetiza tot un moviment, el de l’escola valenciana que clama per poder viure amb total normalitat en un clima de convivència i respecte per l’altre, per la cultura en totes les seues expressions i la llengua. Tocarà reivindicar-nos més vegades tot i que com es pot comprovar no interessa de manera general donar la corresponent cobertura mediàtica tal i com l’altre gran moviment de carrer del cap de setmana sí ha tingut.

I diumenge de matí férem acte de presència a Cinema Jove. Ja ens agradadria molt més que això però les circunstàncies limiten la nostra participació. Ara, ens va donar per retrobar-nos amb Pilar Alfonso (Alaquàs) i Josep Arbiol (Benetússer) i fer una ràpida posada al dia de certs aspectes de la realització audiovisual escolar. Acabàvem d’escoltar a Carmen Buró que en una xarrada-col·loqui va plantejar la, sembla que no molt llunyana, implantació de l’assignatura “educació en imatge”. O “educació en comunicació”, o “educació audiovisual” perquè entre altres es va obrir el torn als suggeriments de cara a trobar el nom de l’àrea. El debat en petit comité va girar al voltant de si era realment convenient la creació d’aquesta nova assignatura perquè permetria treballar aspectes tan necessaris de l’audiovisual obviats als plans curriculars actuals o si en crear l’assignatura es tornaria a caure en rigideses curriculars i plantejaments d’escola que ja semblen caducs. A més parlàrem d’altres festivals, de les darreres produccions, de la conveniència de trobar-nos més a sovint i inclús es va apuntar un possible objectiu de treball compartit.

4 Responses to “Moviment”

1. Paco Raga on juny 21st, 2011 9:53 pm

El moviment es demostra caminant. I, caminant cap a on? Cap a la Utopia… Per a què serveix la Utopia? Precisament per a això, per caminar cap a ella. Salutacions a tots els que avanceu siga per la senda que siga, cap a l’altre món possible.