Huevstop-Motshow

Posted on maig 25, 2011
Filed Under alumnat, video

La idea pot ser reiterativa però no per això li restem valor. I és que ens entusiasmem cada vegada que un alumne s’adreça per comentar-nos que ha fet un vídeo. Sovint el rostre de l’alumne o l’alumna mostra també una emoció un tant continguda, suposem que a l’espera d’una pròxima aprovació. El reconeixemnt per nosaltres és immediat perquè sabem què hi ha al darrere de cada producció vídeogràfica. Així que sempre va associat a la proposta de publicació: és important contar alguna cosa del procés creatiu. En aquesta ocasió Sergi Fernández, de 3r d’eso d’escolagavina és l’alumne qui s’anima a compartir i explicar la seua creació. Competència digital, narrativa, creació de personatges i escenaris, l’ús del temps, explorar nous llenguatges tant com la pròpia creativitat, centrar-se i entusiasmar-se amb la tasca, aprendre i mostrar.
Gràcies Sergi i enhorabona pel treball.

Huevstop-Motshow

Es tracta d’un treball escolar d’animació en Stop-Motion, casolà. La inciativa sorgeix amb la proposta del mestre de plàstica, Rafa Santibáñez, que ens va proposar que férem un treball d’animació stop-motion. La idea final no em va costar molt que digam. Tan senzill com que, en anar a per alguna cosa de berenar al frigorífic, vaig veure d’immediat la filera d’ous; quasi com si ja convidaren a fer un curt amb ells. A partir d’ací vaig pensar d’enriquir l’escena trobant altres elements tals com el coco o la llima. El primer que vaig fer abans de rodar fou muntar l’escenari. Em vaig adonar que era important ajustar les llums i finalment vaig començar a pintar els ous. Per a açò, vaig fer una mena d’story-board amb bona quantitat de possibles ous-personatge dibuixats. Al remat em vaig quedar amb catorze personatges. El mico que també intervé és un toy que em vaig comprar a Anglaterra aquest estiu i la seua aparició va ser necessària per reemplatzar el 14é ou que va sofrir un accident en començar el rodatge; reventà i és per això que només en podreu contar treze. Com que el treball està fet a les vacances de pasqua era quasi inavitable l’aparició d’un clàssic conill de xocolata, regal del meu cunyat qui em va ajudar en l’edició de la peça. El meu ordinador no suporta el programa amb el qual va reduir el temps de durada de cada imatge perquè tot anara més ràpid. D’imatges calcule que en vaig fer unes 1.400 i serien unes onze les hores totals invertides en el projecte.

Aquesta ha sigut la primera vegada que he fet un curtmetratge i l’experiència ha estat molt però que molt bé. Sí em plantetge a partir d’ací fer més coses pel meu compte. L’stop-motion pense que ofereix possibilitats molt interessants perquè et facilita fer coses que d’altra manera igual seria força complicat. Ara espere l’avaluació del mestre; igual demà mateix ja em diu alguna cosa. No diré que no m’importa la nota, que espere siga bona, però poder haver creat Huevstop-Motshow ja és per mi molt bon resultat.
Gaudiu de l’espectacle!

Sergi Fdez. Romero
3r d’eso | escolagavina | Picanya (L’Horta)

7 Responses to “Huevstop-Motshow”

1. Pilar Alfonso on maig 25th, 2011 6:09 pm

Tant com el treball, m’ha agradat la manera d’explicar el procés creatiu. Com una idea t’ha anat portant a una altra idea fins arribar al resultat final.Imagino que el primer que faries seria bullir els ous,no?

2. Paco Raga on maig 25th, 2011 11:18 pm

Enhorabona, Sergi. Vine-te’n d’eacn!

3. Rafa on maig 27th, 2011 12:36 am

Sergi, aprofite l’avinentesa per tornar-te a felicitar pel teu treball i el teu interés. Ets un rocker, quina música més marxosa!

4. carmen -caroas- on maig 27th, 2011 1:36 pm

Se que has trabajado muchas horas y con gran entusiasmo en este video, pero ha valido la pena!!!

Esto solo es el principio!

5. Francesc J. Lopez on maig 30th, 2011 3:32 am

Sergi, felicitats!
    Jo tenia el dubte de Pilar, però havia arribat a una solució ben distinta (per economia): punxar els ous i traure’ls el rovell i la clara. Això donava per fer una bona truita i convidar els amics que et donen ànims.
    Molt bé l’animació i el resultat final. Endavant!
    Aquesta vegada sí que ha entrat el comentari a la primera, pense.

6. Boris Yasutake on març 26th, 2012 3:02 pm

I as effectively believe thence , perfectly pent post! .

7. fett weg spritze on abril 11th, 2012 2:55 pm

Bietet der Arzt an, mehr als 4 Liter Fett abzusaugen, ist Skepsis geboten. Vier Liter Absaugmenge gelten als Maximum, das auf keinen Fall überschritten werden sollte.