La ficció en el nou escenari virtual

Posted on maig 18, 2011
Filed Under formació, televisió

Els propers dies 19 i 20 de maig es celebren a la sala d’actes de la Facultat de Filologia, Traducció i Comunicació de la Universitat de València les quartes Jornades CONTD. Sota el lema La ficció en el nou escenari virtual, diferents experts, professionals i acadèmics del sector de l’audiovisual debatran sobre la ficció televisiva com macrogènere que aspira a aconseguir millors quotes de qualitat. Les jornades que tindran lloc al Saló d’Actes de la Facultat de Filologia, Traducció i Comunicació de la Universitat de València, són gratuïtes i encara que estan especialment dirigides a estudiants de graus i postgraus de comunicació, estan obertes al públic en general. Igual que anys anteriors, IEC s’ocupa de la seua retransmissió en directe a través de la pàgina web de la Universitat de València.

Però ves per on que nosaltres d’alguna manera ja ens hem anticipat a les pròpies jornadas. I, així ens agrada, des d’una vessant pràctica i de participació col·lectiva. I és que abans de pasqua vàrem respondre amb interés a la demanada de col·laboració que va llançar un equip d’alumnes del Màster Oficial de Continguts i Formats Audiovisuals de la Universitat de València. Es tractava d’ajudar en la realització del projecte final d’una de les matèries que cursen. El projecte consisteix en la creació d’un programa educatiu de televisió per a públic d’entre 4 i 7 anys, en el qual es recullen temes transversals així com aspectes curriculars propis d’aquesta edat. Dins la proposta resultava fonamental la participació dels xiquets/es enfocada com a conjunt i no com a individualitats. Així que actuàrem d’enllaç entre els responsables del projecte, Carola Carrizo, Simone Giurelli, Ezequiel Gómez, Núria Martínez i Jaume Quiles i la classe de 5 anys d’escolagavina amb la seua tutora Marisa Soriano al capdavant. L’entesa sigué immediata no només entre els adults sinó també amb els menuts.

Era un pas endavant amb els ulls tancats doncs no coneixiem l’equip. Però l’experiència ha sigut realment valuosa. Estem convençuts que cal obrir l’escola, deixar que el món entre en ella. Tal i com ho férem, de manera planificada i coordinada, però sense tants prejudicis i objeccions com de sovint es solen posar i que finalment restringeixen l’acció educativa. Les possibilitats que ens ofereix la xarxa són sorprenents; tan sols cal confiar-hi. Dilluns, l’equip vingué a mostrar el resultat. I com no, els alumnes respongueren entusiasmats front un treball realitzat amb tacte i sensibilitat a l’hora de donar protagonisme televisiu a una classe de menuts. No corren bons temps a les graelles televisives. Així que desitgem molta sort en els projectes de Carola, Simone, Ezequiel, Núria i Jaume. Ah! i moltes gràcies a Marisa i a totes les famílies que autoritzaren la participació.

4 Responses to “La ficció en el nou escenari virtual”

1. Verbraucherschutz on febrer 18th, 2012 7:19 pm

grube Cinda Jamie bown sepulcher jochen jacare teck flagrant

2. prepaid handy orten o2 on març 26th, 2012 6:26 pm

Argentina Lifted Import Controls On Cell phone

3. Burton Haynes on abril 5th, 2012 5:15 am

Merci pour votre blog il est vraiment génial!!! Bonne continuation pour la suite

4. http://Megavideoh.com on maig 10th, 2012 11:30 pm

is relatable to a gambit in general.