Una experiència per a repetir

Posted on maig 17, 2011
Filed Under alumnat, cinema

Fa uns mesos, Escola Valenciana va iniciar una campanya titulada Vols doblar una pel·lícula? que presentaren com “un circuit de tast i experimentació del que és el doblatge en valencià per als alumnes (i professors). Es tracta d’oferir propostes d’activitats extraescolars de qualitat, i alhora promocionar el coneixement per part de l’alumnat i el professorat dels centres de secundària de les produccions rodades i/o doblades al valencià”. Tres alumnes de l’IES Doctor Faustí Barberà ens conten la seua experiència com a participants en aquesta campanya i Pilar Alfonso la seua mestra, ens fa arribar l’apunt. No dubteu a fer-los arribar preguntes via comentaris i així anirem comprovant el seu funcionament el qual darrerament ens està donant alguns problemes. Gràcies a tots per la col·laboració.

Una experiència per a repetir
El dia 15 d’abril a la sala d’actes del nostre institut es va realitzar durant tot el matí una activitat organitzada pel departament d’Audiovisuals: es tractava de doblar fragments de pel·lícules, és a dir, de posar la nostra veu a seqüències de diferents llargmetratges. En concret, Psicosis d’A. Hitchock, Hello Kitie i un documental titulat Només en pot quedar un. L’activitat ens va resultar molt interessant, ja que així vàrem conèixer el mètode de doblatge que s’usa a les pel·lícules. La gent es va involucrar molt, encara que els cursos més baixos varen ficar-li més ganes. Al principi, tots teníem un poquet de vergonya i nervis. També podríem dir que va ser molt divertida, ja que Francesc Fenollosa és molt simpàtic i extrovertit, tenia molta paciència i interès en què tots hi participàrem. Per a que començàrem a tenir més confiança ens contà alguna de les seues experiències i dels seus treballs com a doblador professional. Per exemple, ens va dir que era la veu de Geni Tortuga en Bola de Drac. Tot això va donar com a resultat una activitat diferent, com ja hem dit, interessant, divertida i que ens agradaria repetir, però de forma més professional. La veritat és que mai ens haviem parat a pensar i valorar la feina de doblar una pel·lícula, però gràcies a aquesta activitat hem aconseguit sentir-nos, en cert mode, protagonistes.

Sandra Gonzàlez, Néstor Prats, Irene Andreu i Idoia Arreaza
(4 d’ESO de l’IES Faustí Barberà d’Alaquàs)

4 Responses to “Una experiència per a repetir”

1. Francesc Fenollosa i Ten on maig 17th, 2011 7:21 pm

Moltes gràcies, Sandra, Néstor, Irene i Idoia, pels vostres comentaris tan agraïts i tan amables. Dóneu les gràcies també de la meua part a Pilar a la resta de companys i companyes que van participar a les dues sessions de doblatge del 15 d’abril. Per a mi també va ser un matí molt agradable.
    Sigueu feliços i estudieu bona cosa per poder passar un estiu més tranquil i creatiu!

2. admin on maig 17th, 2011 11:47 pm

Compartir experiències creatives per part de l’alumnat i que aquestos tinguen l’oportunitat de rebre feed-back de persones responsables de projectes com aquest dóna molt de sentit al nosre treball.
    Moltes gràcies a tots els implicats.

3. parkave coffee on febrer 19th, 2012 7:17 am

indian lifestyle