“L’esquive” al Cinema en v.o. de l’IES Escola Gavina

Posted on febrer 4, 2011
Filed Under centres, cinema

Un dels pilars que fonamenten el cicle de pel·lícules al Cinema en v.o. de l’iES Escola Gavina és defugir de plantejaments excesivament pedagogicistes pels quals cada projecció hauria d’anar necessàriament lligada a un discurs i una reflexió sobre allò vist en pantalla. És possible que algú es sorprenga en llegir aquesta idea més si açò passa a una escola. No és doncs el nostre objectiu tant com convertir-nos senzillament en allò que Alain Bergala anomena “passadors” de pel·lícules. Ningú es pense que evitem el debat o els comentaris, però sempre quan sorgeixen de manera espontània i des de la pròpia necessitat de l’alumnta. Així, podem dir que amb el temps que portem, hem generat un espai d’encontre entre l’alumnat que vol i el cinema com a experiència de cultura. No tenim tan sols un programa previ i cada quinze dies decidim en funció de diversos criteris quina serà la pel·lícula següent. De vegades atenem a demandes concretes del propi alumnat (The Shawsank Redemption), altres donem a triar entre tres títols i altres senzillament decidim un títol pensant en propiciar l’acostament a un cinema ‘altre’ fora dels marges del cinema més comercial.

La pel·lícula d’avui “L’esquive” és d’aquelles que bé podrien ser utilitzades per al debat, la reflexió i l’abordatge de qüestions relatives al món adolescent i les relacions socials. Però precisament el propi director, Abdellatif Kechiche, defugeix també de sermons amb una mirada fresca i d’inquietant naturalitat sobre un grup de joves a l’extrarradi parisí. Ja tenim curiositat per veure com l’acolleixen els nostres alumnes.

6 Responses to ““L’esquive” al Cinema en v.o. de l’IES Escola Gavina”

1. 青汁 on abril 3rd, 2012 12:53 pm

青汁

2. Issac Maez on abril 5th, 2012 4:20 am