Tanquem el trimestre amb cinema

Posted on desembre 23, 2010
Filed Under alumnat, cinema

Ahir tancàrem el primer trimestre del curs. A Escola Gavina, els últims dies estigueren adobats amb projeccions de pel·lícules a les aules de primària. A 6é i dins la programació de l’acció tutorial coordinada per la tutora i el gabinet psicopedgàogic de l’escola, està programada des de ja fa uns cursos “Stand by me” (Rob Reiner, 1986), una excel·lent cinta que dóna peu per xarrar amb l’alumnat sobre la pèrdua de la inocència, l’amistat, els viatges inicàtics, el trànsit de la vida, les pèrdues, les relacions amb la família, la transgressió,… Altament recomanable. A més, llançàrem la possibilitat de fer-nos arribar algun comentari sobre la pel·li. Roser, que va agafar la proposta al vol, ens ha enviat aquestes línies d’allò que li ha semblat:

“M’ha paregut una pel·lícula divertida però en el fons molt intensa. Expressa com se senten i com viuen quatre xiquets amb problemes familiars. A ù d’ells se li va morir el germà, l’altre té un pare psicopata i l’altre ù que és un borratxo…M’han agradat molt les simbol·litzacions de la pel·lícula. Una la vía del tren que simbolitza el camí que recorren al llarg del temps. Una altre quan tornen al poble i els sembla petit pel recorregut i les experiències que havien viscut en eixos dos dies curts però intensos, etc… També m’ha agradat el final. No ha sigut un tipic final feliç dels que sempre acaben bé. No, al contrari, ha sigut un final trist però que sembla verdader. Imagine que la vida per a determinades persones és així de dura i difícil. Resumint, m’ha paregut una pel·lícula fantàstica, impactant i plena de sentiments. També els actors han interpretat molt bè. Ha sigut molt bonica, m’ha agradat molt vore-la i m’ha fet reflexionar sobre coses de la vida”.

Roser Fortaña López.
6é de primària d’escolagavina

2 Responses to “Tanquem el trimestre amb cinema”

1. blackhat SEO service on maig 29th, 2012 4:13 pm

Doorway pages are “landing” pages added to a web site to specifically target a keyword or phrase.

2. kzfborkr on agost 2nd, 2012 7:16 am

ovphhfk