Pixilació

Posted on desembre 20, 2010
Filed Under centres, video

La setmana passada comentàvem que ja és obert el plaç d’inscirpció per al fic·cat 2011. Doncs avui comencem aquesta rescatan el valor de les propostes del festival internacional de curtmetratges en català. I és que des de l’organització estan fent un treball magnífic per l’audiovisual als centres educatius. No només al donar cabuda dins del festival a produccions escolars, sinó potenciant la formació a diferents centres de Tarragona a partir de sugerents tallers com aquest de pixilació. La pixilació és la vessant de l’stop motion per la qual allò animat foto a foto són les mateixes persones. Els tallers que tingueren lloc dins del programa Forma’t Informa’t Audiovisual 2010 dirigit per Animaldia i Fic-Cat tenen per objectiu promoure l’aprenentatge i l’ús dels codis del llenguatge audiovisual i multimèdia, crear persones lectores i/o receptores crítiques i actives en comunicació audiovisual, esdevenir una eina de suport als i a les docents a l’hora d’incorporar aquests aprenentatges en el currículum de l’alumnat i d’aprofundir en el coneixement dels temes audiovisuals, incentivar la creació d’un públic potencial jove que estiga interessat en el visionat de realitzacions amb formats i continguts que generalment no circulen pels espais de difusió habituals i promoure l’ús de la llengua catalana.

Ací podeu veure el resultat d’un dels tallers com a exemple de pràctiques audiovisuals senzilles que de ben segur són un primer pas per engrescar l’alumnat en la recerca de nous territoris d’expressió i creació. http://www.fic-cat.cat

9 Responses to “Pixilació”

1. Pilar Alfonso on desembre 20th, 2010 5:19 pm

Amic “admin”, en un apunt anterior parlaves d’anar tancant el trimestre, doncs volia dir-te que vaja primer trimestre que t’has marcat!! 400 colps resulta cada vegada més interessant i profitós. Vés amb compte perquè acabarà sent-nos imprescindible. Bones vacances.

2. admin on desembre 20th, 2010 10:44 pm

Doncs al 2011 m’agradaria obrir el blog a col·laboradors/es. Així que no t’ho penses perquè amb aportacions com les que podries fer 400 colps milloraria i mooooolt.

Una abraçada; incondicional!

3. admin on desembre 20th, 2010 11:46 pm

T’apuntaràs a les jornades? Espere que sí! Laia i Núria son molt Bergalianes i seria molt interessant debatre al voltant dels dispositius de transmissió del cinema i la producció escolar especialment en relació al curtmetratge.

4. FIC-CAT on desembre 21st, 2010 11:02 am

Gràcies per aquesta magnífica publicitat que feu de la feina del FIC-CAT.

5. admin on desembre 21st, 2010 5:47 pm

Ens interessaria donar la paraula també a 400 colps als alumnes que participen del FIC-CAT. Estarem en contacte però aniria bé que convidareu l’alumnat implicat en les produccions a contar la seua experiència amb la creació audiovisual. Seguim!

6. gps handy orten kostenlos on març 26th, 2012 9:38 am

Top Handheld Gps Units Review

7. grout cleaning lancaster on maig 12th, 2012 3:31 pm

One of my favorite posts.

8. sheds ct on juny 8th, 2012 2:11 am

One of my favorite posts.

9. Matthew C. Kriner on juny 10th, 2012 7:13 pm

Informative