Secció Inquieta: “Jaume I, instants d’un rei”

Posted on novembre 22, 2010
Filed Under Secció Inquieta

Avui a les 9.30 comencen les projeccions de la Secció Inquieta i és avui que publiquem, per començar aquesta setmana inquieta, la darrera de les publicacions que ens ha arribat. Es tracta del treball realitzat per alumnes del cicle mitjà de l’Escola Príncep de Viana de Lleida els quals, a més de fer un interessant resum del procés de realització, ens conten a títol personal com es varen sentir fent “Jaume I, instants d’un rei”

Fa dos anys, quan fèiem tercer i quart, vam visitar una exposició sobre Jaume I a l’Institut d’Estudis Ilerdencs. A partir d’això, a l’escola, vam començar a treballar el projecte de Jaume I. Casualment, aquell mateix dia, ens va sorprendre veure en el balcó d’una botiga de joguines un playmòbil gegant vestit de pirata.

Treballant el projecte ens va sortir la idea de fer un vídeo, i res millor, que sobre la vida de Jaume I. Discutint sobre quins haurien de ser els personatges, vam comentar que ho podríem fer amb playmòbils. De casa vam portar playmòbils i també altres joguines que ens recordaven a l’Edat Mitjana -vaixells, castells, soldats, cavallers, reis, espases…-. Després vam muntar les joguines com els quadres que hi havien a l’exposició. Llavors, el professor, ens va ensenyar que els playmòbils es podien moure gràcies a l’ordinador. Vam animar tota la seva vida, escena per escena, i després vam escriure la seva biografia i la vam locutar davant d’un micròfon.

Esperem que us agradi el nostre vídeo ja que és molt realista, ho hem fet amb molt esforç i sentiment.

Com em vaig sentir fent la pel·lícula?
Pedro: – Jo em vaig sentir com si estigués a l’època de Jaume I.
Eladi: – Quan ho vaig fer em vaig sentir molt bé, ja que ho feia amb els meus companys i ens ho passàvem bé.
Isaí: – Primer no entenia com fer la pel·lícula, però mentre ho feia, cada dia m’agradava més.
Youssef: – Em vaig sentir molt orgullós de la feina que havíem fet.
Meritxell: – Em va agradar molt fer-ho ja que m’agrada molt la història.
Nouaim:- Quan vaig fer la pel·lícula em vaig sentir com un guerrer.
Sali: – Em vaig sentir com si jo fos un dels personatges.
Khadija: – Quan hem fet el vídeo amb els companys em vaig sentir molt bé.
Ibra: – Em vaig sentir molt bé, perquè ho vam fer amb joguines i era molt divertit estudiar història així.
Amal: – El primer dia em vaig pensar que era avorrit, però després ho vaig trobar divertidíssim.
Betsabé:- Quan vam començar a fer el vídeo estava nerviosa, però al acabar, vaig veure que l’esforç que havíem fet havia servit per alguna cosa.
Moha: – Quan em va tocar parlar tenia vergonya però quan ho vaig fer més vegades em va agradar i tot.
Yasser: – Em vaig sentir molt bé al fer el vídeo, perquè vaig donar el millor de mi mateix.
Mamadou: – Quan feia el vídeo em vaig sentir molt bé.
Desi: – Em vaig sentir molt orgullosa quan vaig veure el resultat final.
Gerard: – El que més em va agradar va ser que els meus playmòbils fossin protagonistes d’una pel·lícula.
Flor: – M’ho vaig passar genial fent-ho.
Antonio: – Al moment de veure el vídeo semblava una pel·lícula de veritat.
Meryem: – Què xula que ens va quedar la pel·lícula!!!

Alumnes de 5è i 6è de l’Escola Príncep de Viana de Lleida

6 Responses to “Secció Inquieta: “Jaume I, instants d’un rei””

1. rechtsanwalt on febrer 18th, 2012 7:06 pm

Don’t take life seriously; noone gets out alive.

2. biery amazon on febrer 19th, 2012 5:31 am

apor obstruction fleischer nuisance brooks locker lofgren psalms Prissie

3. Madie Delgrosso on abril 10th, 2012 9:52 am

I besides believe therefore , perfectly indited post! .

4. Motor matic injeksi irit harga murah on maig 2nd, 2012 4:07 am

Appreciate the recommendation! Let me try it out.

5. Thomasine Lever on maig 13th, 2012 7:38 am

slew Felton luella wildbolz countin liza euclidian regeneration ceri

6. Telecharger MSN on maig 13th, 2012 8:54 pm

Absolutely indited subject material, regards for selective information. “The last time I saw him he was walking down Lover’s Lane holding his own hand.” by Fred Allen.