Secció Inquieta: “Crisi?”

Posted on novembre 18, 2010
Filed Under Secció Inquieta

Al llarg dels darrers anys l’eacn · escola d’activitats culturals a la naturalesa d’escolagavina s’ha consolidat com la gran activitat extraordinària d’acostament a la realització cinematogràfica des d’una vesant teòrica i eminentment pràctica. Els curtmetratges rodats per l’alumnat participant són ja també un bon referent al si dels festivals amb propostes sempre interessants. Avui, Andrea Marina, alumna de 4t d’ESO, presenta la darrera producció, “Crisi?”.

Quin tema si no és més actual? Quin és el tema del que tot el món parla? Qui no espera que acabe prompte? Per suposat, parlem de la crísi econòmica. Els alumnes de l’eacn d’estiu tracten de explicar-nos amb el curtmetratge “Crisi?” que és la crisi, però no només econòmica, si no també parlem de la crisi emocional, crisi dels quaranta, crisi de parella, crisi d’oferta, crisi de demanda… i per fer-ho utilitzem diferents tècniques cinematogràfiques, com ara l’stop-motion, un gran lipdub… si, si tot en un mateix curtmetratge.

Per tal d’explicar el concepte vàrem eixir al carrer per veure que opinava la gent i els entrevistàrem, buscàrem la seua definició al diccionari i sobretot se ho vàrem passar molt bé, arribant a la conclusió de que més tard o més promte s’acaba eixint del clot; i per fer-ho perquè no amb optimisme! Aquesta idea en el curt està reflexada en forma de lipdub, que és tracta d’un pla seqüència, en el que els actor i actrius realitzen el playback d’una cançó (“Island in the sun”), mostrant un lloc i a tots aquells que varen participar en el curt, amb un caràcter divertit, desenfadat i actual.

La idea original del guió d’aquest curtmetratge és de Jordi Orts i sigué arrodonida amb l’alumnat al llarg de l’activitat. Tant l’equip actoral com el de realització són alumnes de l’escola gavina de segon, tercer i quart d’ESO.

Esperem que us agrade!

Andrea Marina
4t d’ESO d’escolagavina

5 Responses to “Secció Inquieta: “Crisi?””

1. admin on novembre 25th, 2010 8:57 am

Andrea, moltes gràcies per la teua participació. Ens interessa moltíssim la participació creativa de l’alumnat. 400 colps millora cada vegada que algun alumne/a realitza aportacions. Si bé considere que “Crisi?” no és possiblement la pel·lícula millor resolta de l’eacn, sí pense que té punts interessants que s’han de valorar com la integració de diferents formats (stop-motion, lip-dub,…) i el seu to optimista i dinàmic front a d’altres produccions.

Esperem continuar llegin-te.

2. Crisi : 400 colps on febrer 2nd, 2012 1:23 am

[...] a positiu si finalement és promotor de canvi. Amb aquesta premisa vàrem plantejar el curtmetratge Crisi? realitzat per l’alumnat participant en la 15ª edició de l’eacn i que va conseguir en [...]

3. dhgate scam on abril 6th, 2012 8:16 pm