Secció Inquieta: “El mapa”

Posted on novembre 8, 2010
Filed Under Secció Inquieta

A poc a poc ens arriben les presentacions. Insistim en que la idea és que les obres es presenten abans de les projeccions així que no vos amoïneu si penseu que l’heu enviada tard. I comencem la setmana amb la il·lusió que ens proporciona presentar “El mapa” de l’IES Son Pacs de Mallorca on sota la coordinació de Teresa Caimari i José Juan Guijarro es realitza un elaborat i acurat treball de realització cinematogràfica que fa que les seues obres sempre siguen un referent i aporten qualitat als festivals.

Probablement, perquè és una continuació raonable.
Potser perquè la brisa bufa de vegades fort, de vegades tranquil·la.
O perquè fa dos anys rodem “Lladres de somnis” i aquesta va ser la pista…
Preguntem en classe de Cinema: ”Què faríeu vosaltres si poguéssiu demanar un desig?” o reformulada… “què demanaríeu per ser feliços?”
La resposta a aquesta qüestió va ser la pista d’enlairament d’una especial i bella aventura, i la llavor del guió i de la nostra pel·lícula, “EL MAPA”.
Salut, diners, i amor. La fama, per la música, per l’esport. Un somriure. La pau, en definitiva; la pau per créixer, per viure, per ser i pensar. Els nostres alumnes van caminar entre paraules, imatges, propostes alegres, tristes o divertides. Fins a comprovar, era impensable no adonar-se, que és el mateix camí el lloc on es troba la veritat.
La felicitat està en la ruta. Això ens explica “EL MAPA”. Sense ser molt originals, la veritat, perquè ja el camí de rajoles grogues cap a *Oz ja ens ho havia descobert.

“El mapa”, curtmetratge realitzat pels alumnes de segon d’ESO del nostre centre, l’IES Son Pacs, reflexiona sobre els somnis, sobre els desitjos, i sobre l’amistat. Ha estat un de les nostres produccions més complexes; pel vestuari, per les localitzacions, per l’atrezzo… i, no obstant això, és una de les nostres històries més satisfactòries. Per la seva petita poesia. És un conte sobre els contes. És una aventura interior, i una mirada als colors de la vida. Amb la conclusió més senzilla… de vegades, probablement sempre, la felicitat s’amaga a l’interior de les coses petites.

Dues de les persones més insignes de la psicologia positiva, Martin Seligman i Christopher Peterson van elaborar una llista de les sis virtuts imprescindibles per assolir la felicitat:
1. Saviesa i coneixement, que es tradueix en curiositat, creativitat i aprenentatge.
2. Coratge, per a la consecució de fites davant situacions de dificultat.
3. Humanitat i amor, per ser conscient de les emocions i sentiments personals dels altres.
4. Justícia, per tal d’aconseguir una vida en comunitat saludable.
5. Temprança, per protegir-se dels excessos.
6. Transcendència, per donar significat a la vida.

Es varen oblidar… de les xocolatines!

Teresa Caimari
José Juan Guijarro