Secció Inquieta: “Desenllaços”

Posted on novembre 9, 2010
Filed Under Secció Inquieta

Són fixes en els diferents festivals que donen eixida a la producció audiovisual escolar i sota el nom de la seua productora Negra Flor Pi. sempre presenten obres de treballada construcció i realització. Són els companys IES Blasco Ibáñez de Cullera i aquest, “Desenllaços” és un dels dos curtmetartges amb els quals participen.

Desenllaços és un projecte audiovisual resultant d’un tríptic de curtmetratges, realitzats per alumnes de 3r d’ESO de l’optativa de Dramatització i Teatre del curs 2009-10. Inicialment concebut com a un exercici interpretatiu per tal d’explorar la complexitat de la conducta humana arran de situacions quotidianes (dues ruptures sentimentals de sengles parelles d’adolescents), va servir al capdavall de pretext per al seu enregistrament posterior en vídeo.

La producció es va dur a terme al llarg del segon trimestre del curs (entre gener i abril de 2010), en les dues hores setmanals de l’optativa. Buscàrem guions que tingueren com a requisit la seua fàcil realització pel que fa als escenaris (el pati i el bar d’un Institut, i el passegi marítim del far), així com el tractament de temes amb els quals els participants es pogueren sentir identificats.

La participació dels alumnes en tot el procés de producció fou decisiva. Des del càsting inicial fins a l’edició final, res no va a escapar al consens del grup: la localització dels sets de gravació, la caracterització dels personatges, l’atrezzo (disseny, per exemple, d’un medicament contra l’esquizofrènia), la tria de les músiques de fons, el buidatge del material enregistrat… En fi, una ocasió immillorable per tal de posar a prova els criteris del treball en equip, la coeducació, la creativitat i responsabilitat compartides, que formen parts dels objectius en la formació integral dels joves.

2 Responses to “Secció Inquieta: “Desenllaços””

1. herve leger bandage dress on abril 11th, 2012 9:55 am

its an exellent, compact and less spacious design

2. Shon Yerka on maig 30th, 2012 12:02 pm

Absolutely pent subject matter, appreciate it for selective information .